Po naročilu Slovenskega komornega glasbenega gledališča (SKGG) bo v nedeljo ob 18. uri v Štihovi dvorani Cankarjevega doma premierno uprizorjena opera za otroke Veveriček posebne sorte. To je 11. opera po vrsti, sicer pa druga opera slovenskih avtorjev, nastala za otroke, je povedala programska vodja društva SKGG Katja Konvalinka, ki bo v operi zasedla tudi eno izmed sopranskih vlog, Mamo. V SKGG, kjer redno naročajo nove slovenske opere, so doslej uprizorili 34 različnih opernih predstav in več koncertov.
Drugačnost je bogastvo
Otroško opero komornega značaja Veveriček posebne sorte po motivih pravljice Svetlane Makarovič je napisal skladatelj Iztok Kocen, ki je tudi soavtor libreta (drugi libretist je dirigent in pesnik Jakob Barbo). Kocen in Barbo sta mlada ustvarjalca, a že utečen tim, oba sta bila namreč študenta magistrskega študija orkestrskega dirigiranja na ljubljanski Akademiji za glasbo, Kocen je zaključil tudi magistrski študij kompozicije. Njuno skupno ustvarjanje je Barbo opredelil za uspešno, ker se mu zdi skladatelj in libretist v eni osebi dragocenost tudi zaradi boljšega razumevanja dramaturških in žanrskih zakonitosti nekega opernega dela, Kocen pa je dodal, da ni napisal strogo sodobne glasbe, čeprav opera vsebuje tudi sodobne elemente, vsekakor pa gre za »zvočno bogato« delo. Kocen bo opero tudi dirigiral.
Slikanico Veveriček posebne sorte sta Svetlana Makarovič in ilustrator Marjan Manček pred leti posvetila otrokom s cerebralno paralizo, njen protagonist pa je veveriček Čopko, ki ne more skakati, vendar odkrije pri sebi druge talente in jih razvije. Avtorja operne zgodbe sta si zadala dve nalogi: da operni svet približata najmlajšim gledalcem in da izpostavita sporočilo pravljice – nič ni narobe, če nisi takšen kot vsi drugi. Vsak mora torej poiskati svoje talente ter razvijati tisto, kar zmore in ga veseli. Poslušalec tako s Čopkom prehodi pot od dvoma in kritike samega sebe, ker morda ni takšen, kot bi drugi želeli, mimo odločitve, da če že ni všeč drugim, naj bo vsaj sebi, in nazadnje do spoznanja, da bo tudi drugim všeč, če bo, kakršen je.
Otrok v nas
Režijo opere so zaupali režiserki Kayi Tokuhisa, ki je zaključila študij na AGRFT in se je uveljavila tudi kot slikarka. Podpisala se je že pod več kot 250 oddaj za RTV Slovenija, specializirana je tudi za večkamerno snemanje klasičnih koncertov. Redno režira tudi v različnih slovenskih gledališčih, tudi za SKGG.
V zvezi z otroško opero je povedala, da ima zgodba potencial, da nagovori gledalce k sprejemanju drugačnosti in prepoznavanju njihove vrednosti. Hkrati je prepričana, da človeka predstave oziroma zgodbe, ki jih gleda v otroštvu, zaznamujejo za vse življenje. Pri ustvarjanju pa ni imela pred očmi le otrok, temveč je iskala otroka v sebi.
Kostume je izdelala Anjana Pavlič, sceno Jaro Ješe, koreografinja je bila Maša Vajda Andrejka. Pevci solisti bodo tenorist Klemen Torkar (v vlogi Čopka), sopranistka Katja Konvalinka (v vlogi Mame), sopranistka Eva Černe (Sestrica), baritonist Marko Erzar (Bratec) in mezzosopranistka Antea Poljak (kot še ena Sestrica). Opero bodo odigrali samo štirje inštrumentalisti: klarinetist Andrej Zupan, violinistka Mojca Batič, harmonikar Mirko Jevtović in kontrabasist Miha Firšt.