Pri reviji Creative Review vsako leto pripravijo izbor najboljšega, kar je poslavljajoče se leto ponudilo na področju kreativnega oblikovanja. Izborom najboljših naslovnic knjig, najbolje oblikovanih naslovnic glasbenih albumov in najboljših oglaševalskih kampanj se pridružuje tudi pregled najboljših naslovnic tiskanih medijev.
Med prestižno deseterico se je uvrstil Dnevnikov Objektiv, za katerega izdajo 5. septembra je naslovnico pripravil večkrat nagrajeni vizualni umetnik Tomato Košir. Gre za naslovnico, ki opozarja na pomor novinarjev in medijskih delavcev v Gazi. Po podatkih Novinarjev brez meja (RSF) je bilo med vojno Izraela v Gazi do letošnjega septembra ubitih približno 220 novinarjev. »Pri tempu, s katerim izraelska vojska ubija novinarje v Gazi, kmalu ne bo več nikogar, ki bi vas obveščal,« je ob tem dejal generalni direktor RSF Thibaut Bruttin.
Naslovnica Objektiva je prerešetana, zaradi česar je praktično neberljiva. »Namerno sem jo naredil komaj berljivo, saj je bila prav izguba objektivnih informacij tisto, na kar sem želel opozoriti,« je dejal Tomato Košir, ki je za Objektiv ustvaril že množico odmevnih naslovnic.
V družbi Vogua, Observerja in New Yorkerja
»Kljub prevladi digitalnih medijev tiskana revija ostaja močno orodje kuratorstva in vizualnega izražanja. V dobi 'digitalne utrujenosti' se zlasti mlajše občinstvo vrača k fizičnim objektom, ki namesto neskončnega drsenja po zaslonu ponujajo premišljeno izkušnjo. Čeprav se dinamika izdajanja spreminja, naslovnica še vedno ohranja svojo provokativno moč,« so prepričani pri reviji Creative Review.
»Letošnji izbor desetih najboljših dokazuje, da lahko ena sama podoba še vedno sproži širšo družbeno razpravo in vpliva na javnost prav tako močno kot najbolj gledani videoposnetki na družbenih omrežjih,« še dodajajo. Med deseterico so se uvrstile naslovnice priznanih tujih revij, kot so Vogue, The Guardian Saturday, Interview, New York magazine in The New Yorker. Celoten izbor je dostopen tukaj.