Godalni sekstet alumnov Mladinskega orkestra Gustava Mahlerja sestavljajo violinista Matjaž Bogataj in Jules Dussap, violista Santa Vižine in Florian Peelman ter violončelista Maruša Turjak Bogataj in Léonard Frey-Maibach. Spoznali so se v Mladinskem orkestru Gustava Mahlerja, kamor pridejo prek avdicij le najboljši inštrumentalisti iz Evrope. Orkester si je leta 1986 zamislil sloviti maestro Claudio Abbado kot vseevropski »bazen talentov«. Sedež imajo na Dunaju, avdicije za vstop v orkester pa vsako leto potekajo v okoli tridesetih evropskih mestih. Najobetavnejše nato izberejo med okoli 2500 kandidati. Orkester je v Ljubljani nazadnje gostoval leta 2021 z maestrom Danielejem Gattijem.

Projektni orkester, ki je tudi ambasador Unicefa Avstrije in dobitnik številnih prestižnih nagrad, je za mlade študente glasbe odlična odskočna deska v profesionalno kariero, ki so si jo sčasoma zgradili tudi člani aktualnega seksteta alumnov. Že v orkestru so postali dobri prijatelji, imajo podobne estetske nazore v glasbi, zato so se pred kakšnima dvema letoma ponovno zbrali, v komorni igri, ki jo ob orkestrski karieri negujejo s posebnim žarom.

Mladinski orkester Gustava Mahlerja je za mlade študente glasbe odlična odskočna deska v profesionalno kariero, ki so si jo sčasoma zgradili tudi člani aktualnega seksteta alumnov.

Člani prestižnih sestavov

Pobudo za sekstet je dal slovenski violinist Matjaž Bogataj, ki že vrsto let deluje v Nemčiji; štiri leta je bil član Frankfurtskega opernega in muzejskega orkestra, od leta 2017 pa je vodja drugih violin v orkestru Bavarske državne opere. Francoski violinist Jules Dussap je uspel z lastno zasedbo Quatuor Hanson, s katero je leta 2020 dobil prestižno nagrado diapason d'or. Igra tudi v jazz zasedbah. Latvijka Santa Vižine pa se je violam Kraljevega orkestra Concertgebouw pridružila leta 2017 in je zadnja tri leta tam prva viola. Bila je tudi prva violistka slovitega komornega orkestra Kremerata Baltica. Igra na Grancinovo violo iz leta 1680.

Violist Florian Peelman igra gamelan in violino, je tudi igralec in lutkar. Nastopa kot prva viola Bruseljskega komornega orkestra in Orkestra Gürzenich Köln, koncertiral pa je tudi že z Berlinskimi filharmoniki, Bavarsko državno opero in številnimi drugimi uglednimi sestavi. Maruša Turjak Bogataj je od leta 2015 solo violončelistka Simfoničnega orkestra RTV Slovenija, v Münchnu pa je pred tem z odlikami zaključila magistrski študij solistične in komorne igre – s klavirskim triom Munich ARTISTrio, ki ga je ustanovila z bratom Matjažem. Igra na francoski violončelo Georgesa Apparuta iz leta 1935.

Francoski violončelist Léonard Frey-Maibach je na umetniško pot stopil kot prvi solo violončelist Orkestra Gewandhaus Leipzig, od tedaj je iskan gostujoči solo violončelist, vabijo ga Nemški simfonični orkester iz Berlina, Državna kapela iz Dresdna, Nemška opera Berlin. Leta 2020 je bil imenovan za prvega solo violončelista Orkestra Romanske Švice iz Ženeve in Festivalskega orkestra iz Bayreutha. Je mentor v Mladinskem orkestru Gustava Mahlerja. Igra na violončela Nicolasa Lupota iz leta 1810 in Paola Antonia Testora iz leta 1750.

Ker so člani seksteta razpeti med različne orkestre po Evropi, se na intenzivnih vajah dobivajo projektno, nato pa se podajo na koncertne turneje. Za srebrni abonma v Ljubljani so izbrali program, ki je redko slišan, a zelo kakovosten.

Skriti biseri

Ker so člani seksteta razpeti med različne orkestre po Evropi, se na intenzivnih vajah dobivajo projektno, nato pa se podajo na koncertne turneje. Za srebrni abonma v Ljubljani so izbrali program, ki je redko slišan, a zelo kakovosten. Odigrali bodo tri kompleksne partiture: Godalni sekstet v d-molu Aleksandra Borodina, Godalni sekstet v D-duru, op. 10 Ericha W. Korngolda ter Spomin na Firence, op. 70 skladatelja Petra Iljiča Čajkovskega.

V program so uvrščeni Korngoldov izjemni, a redko slišani mladostni opus, ki že napoveduje dramatičnost avtorjevega zrelega sloga, eno najbolj optimističnih in virtuoznih del Čajkovskega, ki bo prijetna obogatitev, čeprav je poslušalcem skoraj nepoznano, ter nadvse privlačen, v »mendelssohnovski idiom odeti Borodin«. Koncert bo v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. 

Priporočamo