Z razglasitvijo nagrajencev in projekcijo zmagovalnih filmov se je v soboto končal 11. festival kratkega filma FeKK v Ljubljani. Med filmi iz dveh tekmovalnih programov, slovenskega in mednarodnega, ki vključuje produkcije iz desetih držav z balkanskega polotoka, je mednarodna žirija, sestavljali so jo Oskar Ban Brejc, Sigrid Hadenius Ebner in Momoko Seto, veliko nagrado festivala namenila filmu Prekinitev ognja, ki ga je zrežiral Jakob Krese, »portretu, ki se posveča dolgotrajnim posledicam vojne«.

V sklopu balkanskih filmov je žirija za »osupljiv umetniški izraz, presenetljive like in natančno izrisan svet« nagradila hrvaški film Fačuk avtorice Maide Srabović, med slovenskimi pa Kismet režiserja Žige Virca, ki z »izjemno pripovedno intenzivnostjo« ponuja vpogled v zapleteni svet mlade romske deklice, ki si želi pobegniti tradicionalnim pričakovanjem. Posebno omembo je za »spreten scenarij, ki ustvarja nežno srečanje med dvema osebama«, namenila filmu Grške marelice režiserja Jana Krevatina.

Žirija filmskih kritičark, ki so jo sestavljale Živa Emeršič, Lina Horvat in Ksenija Zubković, je v slovenskem sklopu nagrado podelila filmu Mentor v režiji Tinkare Klipšteter (s Suzano Krevh v glavni vlogi), ki »delikatno raziskuje mejo med performansom in resničnostjo ter hkrati postavlja vprašanja o zlorabi moči v umetniškem procesu, ki segajo daleč prek samega odra« in po mnenju žirije ponuja »subtilno, toda močno kritiko avtoritete, konformizma ter skritih pritiskov« znotraj kulturnih in izobraževalnih institucij. V tekmovalnem programu filmov iz balkanske regije pa so kritičarke ravno tako nagradile film Fačuk, ki po njihovih besedah skozi »preplet tradicionalnih podob, izrazitega vizualnega jezika in intimne zgodbe« ponudi »širšo refleksijo o stigmatizaciji, izključenosti in odpornosti«.

Letos je svojo nagrado prvič podeljevalo tudi občinstvo, in sicer najboljšemu filmu slovenskega tekmovalnega programa; prejel jo je petminutni Deveta vas Gregorja Kocjančiča. Distribucijsko nagrado pa je prejel film Cimer, ki ga je režiral Domen Martinčič. 

Priporočamo