Oskarji bodo po letu 2029 zapustili televizijsko mrežo ABC in se preselili na Googlovo platformo YouTube, kjer bodo brezplačno dostopni več kot dvema milijardama uporabnikov po vsem svetu, kar v praksi pomeni konec klasičnega televizijskega prenosa tega dogodka. ABC bo podelitev še naprej prenašal do leta 2028, ko bo potekala jubilejna, 100. podelitev teh filmskih nagrad.

Finančni pogoji dogovora niso bili razkriti. »Navdušeni smo nad večplastnim globalnim partnerstvom z YouTubom, ki bo postal prihodnji dom oskarjev in celoletnega programa akademije,« sta povedala izvršni direktor akademije Bill Kramer in predsednica Lynette Howell Taylor. »Kot mednarodna organizacija želimo razširiti dostop do našega dela najširšemu občinstvu na svetu, kar bo koristilo tako članom akademije kot celotni filmski skupnosti.«

Neal Mohan, izvršni direktor YouTuba, je poudaril, da so oskarji ena ključnih kulturnih institucij, ki slavijo pripovedovanje zgodb in umetniško odličnost, ter da bo partnerstvo navdihnilo novo generacijo ustvarjalcev in ljubiteljev filma, hkrati pa ohranilo bogato dediščino prireditve.

Televizijska mreža ABC, v lasti družbe Walt Disney, je bila skoraj celotno zgodovino dom oskarjev. Prvi televizijski prenos je leta 1953 izvedel NBC, ABC pa je pravice prevzel leta 1961. Z izjemo obdobja med letoma 1971 in 1975 so oskarji vse odtlej ostali na ABC. Lansko podelitev si je ogledalo 19,7 milijona gledalcev, kar je največ v zadnjih petih letih, a precej manj od rekorda iz leta 1998, ko je dogodek spremljalo 57 milijonov ljudi.

Priporočamo