»Podjetje, ki je maja praznovalo 25. obletnico, je ustanovil oče Franci, ki je bil eden prvih v Sloveniji, ki je začel izdelovati reklamne table in se ukvarjati s sitotiskom,« pove izvršna direktorica Tamara Žarn Šetinc, ki je tudi članica metodološke komisije projekta Gazela. Očetu se je nekaj let kasneje pridružila mama, ki je prevzela računovodstvo, v njem je do nedavnega še vedno pomagala tudi babica, ki je sicer že upokojena. Žarn-Šetinčeva je že od dvanajstega leta sodelovala pri različnih delih v podjetju na domačem dvorišču, tako da je bilo to, da se je v vodenju pridružila očetu direktorju, pričakovan korak. Podjetju se je pridružil tudi njen mož, ki se pripravlja na tehnično vodenje podjetja. V roku štirih let bo vodenje v celoti prevzela sedanja izvršna direktorica, oče in mama pa bosta v družinskem podjetju s tremi generacijami še vedno aktivna.
Med naročniki velika
mednarodna podjetja
Izdelki Reklam Žarn s svojim videzom in funkcionalnostjo dvigujejo raven prepoznavnosti poslovnih zgradb, trgovin, lokalov, izložb, prevoznih sredstev, sejemskih, prostorov, ulic … Dejavnost podjetja je razdeljena na štiri glavne segmente: digitalni tisk velikega formata, oprema prodajnih mest ter razvoj in izdelava tridimenzionalnih napisov in promocijskih stojal za trgovine in razstavne prostore. Podjetje dela tako za manjše naročnike kot za velika mednarodna podjetja, med katerimi so trenutno v ospredju Samsung, Bosch, Varta, Remington, Tefal in druge znane znamke; z nekaterimi strankami sodelujejo že dvajset let. V Sloveniji so ekskluzivni izvajalec za NLB, med strankami sta tudi Loterija Slovenije in Big Partner. Za projekte poskrbijo od ideje do izvedbe, se pravi od grafičnega oblikovanja do izvedbe in montaže, pri čemer imajo tudi mrežo zanesljivih podizvajalcev.
V prihodnje si želijo še bolj delati na razvoju, inovativnosti in kakovosti, pravi Tamara Žarn Šetinc, s čimer bodo lahko še bolj prodrli na tuje trge. Podjetje je aktivno v Sloveniji, v določenem segmentu, izdelavi promocijskih pripomočkov za gradbena podjetja, kot so vzorčne mape, katalogi in vzorčniki, pa že vrsto let dela v Nemčiji, Italiji in Avstriji. Poleg teh glavnih tujih trgov delajo še v Črni gori, Bosni in Hercegovini, Severni Makedoniji in na Kosovu. V podjetju je trenutno 22 zaposlenih, skupaj z zunanjimi sodelavci se številka vrti okoli 25 sodelavcev. V načrtu je, da se bo število zaposlenih s proizvodnimi zmogljivostmi povečalo, je pa podjetje zaradi prostorskih omejitev, ker stoji blizu centra Brežic, omejeno pri razvoju. Na sedanji parceli imajo še možnosti za širitev, razmišljajo pa, da bi se z rastjo podjetja v prihodnosti preselili v industrijsko cono.
Letos predvidoma dvajsetodstotna rast
Podjetje, ki ves čas posluje stabilno in je bonitetno odlično, je imelo lani nekaj čez dva milijona evrov prometa, od tega tretjino od izvoza. »Oče in mama sta bila zelo previdna in bolj konservativna, zato se je podjetje razvijalo z lastnimi sredstvi,« pove Žarn-Šetinčeva in nadaljuje, da bodo z načrtovanim investicijskim ciklom – z nakupom zemljišča in širitvijo proizvodnje – morali vzeti posojilo. Z likvidnostjo podjetje nikoli ni imelo težav, tudi v koronskem obdobju, ko so precej spremenili proizvodni program in se intenzivno usmerili v izdelavo reklamnih stojal. Zelo veliko so vložili v programsko opremo in projektivo profesionalno postavili skoraj na novo, zdaj pa je čas še za novo strojno opremo. Za letošnje leto predvidevajo še boljši poslovni rezultat in dvajsetodstotno rast. Prav zdaj delajo na 350 tisoč evrov vrednem projektu, pogovarjajo pa se tudi s potencialnimi novimi strankami, tako da jim poslov ne bo primanjkovalo, sklene sogovornica. x