Zgodovina podjetja sega v leto 1989, ko se je Maks Kač, tast sedanjega solastnika Matije Jagra, kot samostojni podjetnik začel ukvarjati s proizvodnjo armatur za zunanje vodovode. V letu 1997 je bilo ustanovljeno podjetje Vodotehnik KM, ki se je preselilo v večje proizvodne in skladiščne prostore v Vrbju. Leta 2008 je po tastovi upokojitvi vodenje podjetja, v katerem je bilo zaposlenih trideset delavcev, prevzel Matija Jager s svakom. Le dva meseca kasneje se je podjetje soočilo z gospodarsko krizo. Razmišljali so celo o stečaju, vendar so se v dveh letih s težavo spet postavili na noge in rešili težave z likvidnostjo. Od takrat naprej je ena najpomembnejših vrednot podjetja finančna stabilnost, saj ne želi biti odvisno od bančnih posojil.
Inženiring in prodaja lastne opreme
Matija Jager, lastnik še dveh podjetij, to sta Maincor in Aqua Tim, je po poklicu gradbinec, zato se je dejavnost Vodotehnika kmalu razširila. Začeli so izvajati celovite projekte za vodovode in kanalizacije, po nekaj letih pa so se specializirali za inženiring in dobavo lastne opreme za gradnjo vodovodnih, kanalizacijskih, namakalnih in geotermalnih sistemov, ker so bile njihove stranke, na primer gradbena podjetja, pogosto obenem tudi konkurenti na drugih projektih. Večinoma delajo v Sloveniji; zadnja tri leta so denimo glavni izvajalec za gradnjo namakalnih sistemov v Savinjski dolini, kar predstavlja enega večjih poslov, prisotni pa so tudi na Hrvaškem in v Avstriji ter deloma v Nemčiji. Izvoz predstavlja 30 odstotkov prometa, ki je z 1,5 milijona evrov hitro zrasel na 4,5 milijona evrov na leto. Tudi letošnje leto ocenjujejo kot dobro, rast pa pričakujejo tudi v naslednjih letih.
Posel je zelo razpršen, zato niso odvisni od enega kupca, projekti pa trajajo približno leto dni. Podjetje sodeluje z več dobavitelji, 80 odstotkov jih je iz Slovenije, ozko grlo pri dobavi predstavljajo livarne. Vodotehnikova konkurenca so večinoma specializirani trgovci, ki se ne ukvarjajo z inženiringom in izvedbo projektov, zato so manj prilagodljivi in ne predstavljajo nevarnosti za prevzem njegovih poslov. Glavna konkurenčna prednost podjetja je prilagodljivost. Ker imajo lasten razvoj, proizvodnjo in montažo, se lahko prilagodijo željam kupcev, pri čemer jim pomagata inovativnost in zelo velika strojna delavnica, kjer izdelujejo in testirajo prototipe in kalupe. Več kot polovico dobička vložijo v razvoj, ki je zanje ključen, da lahko za kupce naredijo vse – od ideje do izdelkov. V lasti imajo tudi več patentov, ki so nastali kot plod izboljšav izdelkov.
Avtomatizirana in robotizirana proizvodnja
Podjetje ima v lasti zemljišče s štirimi zgradbami, od katerih eno prenavljajo, gradijo pa še eno dodatno. Proizvodnja je močno avtomatizirana in robotizirana. Pred kratkim so kupili robota, s katerim so popolnoma avtomatizirali določen del proizvodnje. »Prej je šel izdelek skozi pet rok, zdaj pa samo pade v zaboj,« pravi Matija Jager. Potenciala za rast imajo tudi v prihodnje veliko, ker jim posla ne bo zmanjkalo. Kot eden večjih igralcev na področju namakalnih sistemov se bodo v prihodnje še bolj usmerili v tujino. »Vse investicije v stroje pa niso nič brez ljudi,« nadaljuje direktor, ki ima z zaposlenimi spoštljiv in prijazen odnos. Za vodenje ima štiri potencialne naslednike, ki trenutno še hodijo v šolo, za katere upa, da se bodo odločili za prevzem podjetij v prihodnosti.