Včeraj je revija Hiše razglasila začetek meseca oblikovanja, ki se bo iztekel 15. novembra. Organizatorji Mitja Gruden , Mika Cimolini in Jernej Rot zatrjujejo, da ne gre za podvajanje s pravkar zaključenim BIO, ampak za novo prireditev, ki se je prvič pojavila lani. K prepoznavnosti naj bi pripomogle številne aktivnosti, ki sodijo pod okrilje meseca oblikovanja, ki ga organizira Zavod BIG z revijo Hiše v sodelovanju z Informacijsko-oblikovalskim centrom pri Gospodarski zbornici Slovenije. Ti ga povezujejo z malce nenavadnim naslovom: 100% design-0% design=20%. Zraven dodajajo še: dizajn je strategija!

"Mesec oblikovanja ne predstavlja oblikovanja (izdelkov), ampak ponuja aktivno sodelovanje ter povezovanje med mladimi oblikovalci in gospodarstvom. Namenjen je podjetjem z oblikovalsko strategijo in oblikovalcem s podjetniško vizijo. Cilj dogodka je vzpostaviti komunikacijo med oblikovalci in podjetji, ki so naredili premik na oblikovalskem področju, in jih tudi nagraditi," je pristavila Mika Cimolini.

Naziv oblikovalca leta 2004 so sinoči podelili Juretu Miklavcu za čevlje za tek na smučeh (Alpina sport). Za interier leta so razglasili pisarniške prostore, ki jih je oblikoval Tomaž Maechtig , zgodba o uspehu leta 2004 pa je priznanje, namenjeno uspešnemu podjetju - letos je to Intra lighting iz Mirna pri Novi Gorici.

Kontaktne okrogle mize bodo med 18. in 22. oktobrom v pritličju poslovne stavbe Slovenijales v Ljubljani (na Dunajski 22). Sodelovali bodo mladi oblikovalci pod mentorskim vodstvom moderatorjev iz znanih oblikovalskih studiov. Gospodarski oblikovalski forum pa je napovedan za čas med 25. in 27. oktobrom v predavalnici Gospodarske zbornice Slovenije. Predstavili se bodo podjetja in oblikovalci, hkrati pa naj bi se zbrani seznanili z oblikovalsko problematiko doma in na tujem.

OB KONCU 19. BIO

Maja Licul : "Razstavo letošnjega Bienala industrijskega oblikovanja sem si ogledala zadnje popoldne, prej ni bilo časa. Malce pa je za to kriva tudi zamera; z organizatorji smo se dogovorili o novem, drznejšem konceptu BIO, a so se na koncu odločili za različico, ki ne zahteva dodatne energije, ki bi prinesla temeljite spremembe in presežke. Škoda, da je tako." Janez Suhadolc : "Nič kaj zadovoljen nisem z letošnjim BIO, bolj revščina, tujci so zastopani le z drobtinicami. Če pomislim samo na italijanski dizajn ali pa na vse, kar se v ZDA dogaja na tem področju... Niti simbolično niso zastopani, zato bi težko rekli, da je BIO mednarodni pregled oblikovalskih dosežkov, so le posamezni utrinki iz oblikovalskega sveta." Zdravko Papič : "Nisem si ogledal razstave, ker je bilo veliko dela s pripravami na pouk in s poletnimi delavnicami. Sem pa navdušen nad glavno nagrado, ki jo je dobil študent Rok Oblak za kurišče. Ima svetovljanski pomen in če bi BIO dajal podporo takšnim projektom, ki vplivajo na ekološko zavest in na kakovost življenja, bi bil nedvomno nadvse aktualen." Jaka Verbič : "Letošnji BIO se mi je zdel boljši kot nekaj prejšnjih. Zastopana so bila različna področja, kar je dobro. Moti pa me, da študentje oblikovanja na akademiji za likovno umetno umetnost nimamo brezplačne vstopnice za ogled. Vsega, kar je bilo na razstavi v fužinskem gradu, si ne moreš ogledati na hitro, naenkrat, treba je priti večkrat, to pa nekaj stane." Milan Pajk : "Letošnji BIO je bil nekaj srednjega. Vključeval je premalo tujih oblikovalcev. Ni me motilo, da je razstavišče daleč, četudi mislim, da je to ni najboljše za takšno prireditev. Kogar je zanimalo, je šel na razstavo, tudi študentje oblikovanja, četudi ne skupinsko. Prepričan sem, da so bili vsi z naše šole tam." Stane Bernik : "BIO sem si ogledal ob odprtju, priznam pa, da ne prav temeljito. BIO prinaša v naš prostor še vedno dovolj zanimivosti in informacij o industrijskem oblikovanju v svetu ter hkrati omogoča soočanje z izdelkom. Na neki način je vselej predstavljal dogodek, ki postavlja in odpira oblikovalska vprašanja. Dokler ohranja to vlogo, je koristen in potreben."