Da je sredi IOC Zapolje prava potencialna ekološka bomba, je Janez Nagode, župan Logatca, pristojne začel opozarjati že lani, ko sta drobljenje izrabljenih avtomobilskih gum ter prevoz v Avstrijo, za kar skrbi RMB, povsem zastala. "Že aprila lani smo na okoljsko ministrstvo in inšpektorat za okolje in prostor, direktno na inšpektorico Nevenko Žvokelj, poslali dopis, v katerem smo opozorili, da se predelava izrabljenih avtomobilskih gum ne izvaja, da je na deponiji ogromno gum, ki predstavljajo v primeru požara veliko ekološko nevarnost. Na to smo dobili le pisno sporočilo MOP, da jim je koncesionar zagotovil, da se gume na deponiji ne bodo več kopičile," je pojasnil Nagode.

V RMB, ki predeluje izrabljene avtomobilske gume, uradna zastopnika podjetja pa sta Aleš Brumec in Andrej Mušič, so imeli težave s strojem za drobljenje gum, med našim včerajšnjim obiskom pa so nam delavci povedali, da stroj še zdaj ni povsem usposobljen. Kljub temu pa predelava gum poteka celo v dveh izmenah in v kratkem naj bi v Avstrijo odpeljali štiri do pet tovornjakov predelanih gum na dan. Pojasnila, zakaj je deponija neurejena, nezavarovana in kdaj bo predelava tekla nemoteno, nam na RMB včeraj niso hoteli dati.

Ker so na občini Logatec zaskrbljeni, so na MOP in inšpektorat poslali pisno zahtevo po odstranitvi izrabljenih avtomobilskih gum z deponije, do izpraznitve pa zahtevali 24-urni nadzor. Kot nam je povedal eden od zaposlenih v predelovalnem obratu, jih je inšpektor že obiskal minuli četrtek, a nepravilnosti po njegovih besedah ni ugotovil.

To so nam potrdili tudi na inšpektoratu za okolje in prostor. Kot je v pojasnilu zapisala Helena Lovše Vrhovec, ima podjetje RMB po sklepu upravne enote Logatec do konca tega leta podaljšano dovoljenje za poskusno obratovanje proizvodno-obratovalnega objekta za razvrščanje in predelavo nevarnih odpadkov - izrabljenih avtomobilskih gum. "Poskusno obratovanje predelave izrabljenih avtomobilskih gum je zavezanec začel 17. novembra 2006, delo pa je zaradi večjih težav pri obratovanju tehnološke linije prekinil februarja lani. Šele v začetku letošnjega leta je zavezanec po večjem popravilu naprav nadaljeval s ponovno predelavo. Novih količin izrabljenih avtomobilskih gum zavezanec ne dovaža," so prepričani na inšpektoratu. In ker kršitev predpisov s področja pristojnosti inšpektorja za okolje ni ugotovil, ukrepov ni odredil.