Kot je povedal Pavlič, je Viapan sistem za elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku na osnovi satelitske tehnologije, ki združuje rešitve s področja telekomunikacij in informacijskih tehnologij ter inteligentnih transportnih sistemov. Promotor projekta je družba s področja rešitev v transportu Telargo, s sedežem v ZDA.

*** VIDEO: Se bodo tujci lahko izognili satelitskemu cestninjenju? ***

Pavlič je poudaril, da bi lahko po omenjenem sistemu s satelitskim cestninjenjem tovornih vozil s težo nad 3,5 tone začeli s 1. julijem 2009, za vsa druga vozila pa bi lahko sistem deloval od 1. julija 2010. Vlogo o zainteresiranosti za vzpostavitev javno-zasebnega partnerstva za projekt Viapan je Telargo vložil 19. junija, država pa mora nanjo odgovoriti v štirih mesecih.

V celotni življenjski dobi (ta je po predlogu enaka projekcijam iz veljavnega nacionalnega programa izgradnje avtocest, to je do konca leta 2033) naj bi sistem stal 1,2 milijarde evrov, kar bi bil vložek zasebnega partnerja.

Tehnologija Viapan temelji na centralno vodenem digitaliziranem zemljevidu celotnega evropskega cestnega omrežja, umeščenem v napravi za cestninjenje OBU (on-board-unit). Enota OBU naj bi stala 119,5 evra, vanjo pa naj bi se iz operativnega centra centralno pošiljali vsi podatki, potrebni za izvedbo cestninjenja. V operativni center bo naprava posredovala zgolj vsote porabljenih cestnin in ne ostalih osebnih podatkov.