Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) v sodelovanju z Mednarodnim inštitutom za potrošniške raziskave nadaljuje s spremljanjem cen prehranskih in higienskih izdelkov ter izdelkov za dom. Ob predstavitvi zadnjega popisa cen so predstavili tudi izsledke analize, s katero so primerjali cene higienskih izdelkov in izdelkov za osebno nego v Sloveniji in sosednjih državah.

Kot so sporočili iz zveze, so med prehranskimi izdelki z višjo ceno našli nekatere maščobe (oljčno, sončnično in rastlinsko olje, margarina), mleto kavo, kis, nekatere mlečne izdelke (jogurti, mleko), izbrano sadje in zelenjavo (banane, jabolka, krompir, korenje, pomaranče, solata) in nekatere izdelke iz mesa (piščanec, piščančja posebna klobasa, svinjsko stegno brez kosti).

Zveza je predstavila tudi rezultate popisa drogerijskih izdelkov v sosednjih državah. Analiza cen izdelkov v Hoferju (Slovenija in Avstrija) in Eurospinu (Slovenija in Italija) je pokazala minimalne razlike v ceni košarice enakih izdelkov v ponudbi čez mejo. Cene izdelkov trgovske verige Lidl so analizirali v vseh sosednjih državah in ugotovili, da so cene drogerijskih izdelkov iz nabora najvišje na Hrvaškem, slovenski Lidl se je uvrstil na predzadnje mesto. Pred njim so še avstrijski, italijanski in madžarski Lidl.

V zadnjo primerjavo drogerijskih izdelkov so vključene trgovine mreže Spar (v vseh petih državah) in Mercator (Slovenija in Hrvaška). Pokazalo se je, da je ponudba najbolj primerljiva med slovenskimi in hrvaškimi trgovinami, medtem ko na Madžarskem, v Avstriji in predvsem Italiji potrošniki težje dobijo izdelke istih blagovnih znamk kot v Sloveniji.

Nekatere blagovne znamke v različnih državah tudi uporabljajo drugačna imena za na prvi pogled enake izdelke, kar potrošnikom otežuje primerjavo izdelkov in njihovih cen, navaja zveza. Obe trgovini na Hrvaškem sta se pri košarici izbranih drogerijskih izdelkov uvrstili vmes med slovenske trgovce, največ bi za izbrane izdelke odšteli v Avstriji, najmanj pa pri vzhodnih in zahodnih sosedah.

Poleg drogerijskih izdelkov so tokrat preverjali tudi cene izbranih sladkarij. Glede na trgovine, kjer so cene preverjali, bi za izbrane sladkarije skoraj brez izjeme največ odšteli na Hrvaškem, slovenske trgovine pa so se praviloma uvrstile v dražjo polovico razpredelnice.

V začetku julija bo ZPS v sklopu projekta Precenimo cene poleg rezultatov spremljanja cen predstavila tudi izsledke neodvisnega primerjalnega testa obarjenih klobas, bolj znanih pod imenom posebna salama.