V sanjah ob štirikolesniku vidiš ogromno hišo z bazenom in v Portorožu zasidrano dragoceno jahto. Nato pa te začne peči vest: 200.000 Slovencev vendarle živi pod robom revščine in še nadaljnjih nekaj 100.000 komajda shaja iz dneva v dan. Pa smo si rekli: Skušajmo pozabiti in uživati, vsaj teh 14 testnih dni!

In uživanju z veliko začetnico sta naša jeklena konjička primarno namenjena. Že po vstopu v potniško kabino vas pričaka vonj usnja, prednji sedeži, seveda vsestransko električno nastavljivi, pa ponujajo udobje domačega fotelja. Pri tem pa velja: lexusovi so veliko mehkejši in tudi večji, pri BMW pa krojeni po meri športno naravnanega voznika, ki si želi predvsem dovolj bočnega oprijema, da mu telesce ne bo plesalo sem ter tja, ko bo rezal zavite ovinke. Na mestu je vprašanje, ali sta sploh tekmeca, saj pojmovanje razkošja ne bi moglo biti bolj različno. Japonci ga tako pojmujejo tudi z dodatki iz lesa na volanu in centralni konzoli, notranjost v nemcu pa je skladna, odeta v črnino in prav nič bahaška. Nato pa... Je to, kar vidimo, res? Kasetnik na japončevi osrednji konzoli! To, da je od zadnje prenove minilo že pet let in da je v pripravi naslednik, ne bi smelo biti opravičilo. Kot tudi ne za vidna vijaka na ohišju volana. Tudi X5 ni popoln, a največja zamera je vendarle malenkostna - zaprti predal zraven voznikovega sedeža se odpre le, če stikalo pritisnemo pod določenim kotom. Z nekaj vaje je težava odpravljena.

Precej več težav lahko pričakujete, ko testneža popeljete na sprehod, še posebno v mestno središče ali - kar je najhuje - v kakšno garažno hišo. Tedaj se 10 centimetrov več v dolžino pri X5 (4,85:4,75 metra) pokaže kot velika nadloga. In le parkirni senzorji, ki avto obdajajo, vas lahko rešijo pred najhujšim - prasko na karoseriji. Reklo, da vaja dela mojstra, tokrat zato ne pride v poštev.

Če pa odmislimo to malenkostno parkirno težavo, sta X5 in RX natanko to, česar si družina lahko le želi - udoben, prostoren in hiter potovalnik, ki se ne ustraši slabega vremena. Na zadnji klopi se namreč pri obeh sedi za popolno desetico, prostorsko razkošje je celo takšno, da so se nam v misli prikradle seksualne fantazije. Vtis je, da je v X5 še nekaj več prostora, kar dokazuje tudi večja medosna razdalja (2,93:2,72 metra), a je hkrati res, da skuša lexus zaostanek nadoknaditi z vzdolžno pomično zadnjo klopjo. Toda več je v tem primeru tudi manj - prtljažnik, ki je presenetljivo ozek, ponuja zelo povprečnih 439 litrov. Pri BMW je s 620 litri občutno večji. Zgodba pa hitro postane obrnjena, če podrete zadnjo klop - tedaj je v občutni prednosti japonec (2130:1750 litrov). V prednosti je tudi pri zapiranju zajetnih prtljažnih vrat, ki se s pritiskom stikala zaprejo avtomatsko (doplačilo 750 evrov). Bavarec, in to mu zamerimo, stavi na klasiko.

Seveda sta naša testneža zajetni mrcini in s težo več kot dve toni že prava težkokategornika. A tega vam ne bosta nikoli priznala. Tudi zato, ker sta na morebitna mučenja dobro pripravljena in jima zaloge konjičkov nikoli ne zmanjka. Oba stavita na štirikolesni pogon (pri RX ob pospeševanju in zaviranju), a srce jima ne bije v enakem ritmu. Bavarci namreč stavijo na 3-litrskega dizla z 210 kW (286 KM), v kombinaciji z odlično 6-stopenjsko avtomatiko. Je hitra in natančna, po želji lahko prestavljate tudi sami. Zmogljivosti, daleč nad dovoljenimi (235 km/h, 7 s), so le pika na i. Podobno je treba vzeti v zakup visoko porabo okoli 13 litrov in dejstvo, da vas obisk črpalke olajša za 100 evrov.

Vožnja z RX 400h je cenejša. Ne samo, ker je posoda za gorivo s 65 litri občutno manjša - tudi poraba v povprečju pod 10 litri je na robu verjetnega. Zanjo je zaslužen hibridni pogon, kot kombinacija 3,3-litrskega bencinarja s 155 kW (211 KM) in elektromotorjev (123 kW in 50 kW). Slednja delujeta pri nižjih hitrostih in brez emisij CO2, ob vžigu se je treba navaditi na neslišno delovanje. Skupno je vozniku na voljo 200 kW (272 KM), ki se na kolesa prenašajo prek brezstopenjskega menjalnika CVT. Ta se občasno pri pospeševanju zaletava v prazno, a vtis je, da se s konjenico kar dobro dopolnjuje. To navsezadnje dokazujejo tudi zmogljivosti: 200 km/h najvišje hitrosti in 7,6 sekunde pospeška do stotice.

BMW X5 3,0 sd stane 62.400 evrov, za lexus RX 400h 3,3 VVT-i V6 A/T executive jih je treba odšteti 64.500.

P. S. Prepričani smo, da marsikaterega lastnika prestižneža vest le redko peče, saj živijo v drugem svetu, v katerem teh 60 tisočakov predstavlja bolj drobtinice kot pa resen denar...