Nedavne študije so potrdile, da bolj kot so mladi ljudje izpostavljeni oglaševanju tobaka, večja je verjetnost, da bodo začeli kaditi. Navkljub temu le 5 odstotkov ljudi živi v državah, kjer je prepovedano tovrstno oglaševanje ter promocijske in sponzorske dejavnosti. Tobačna industrija nadaljuje s ciljanjem na mlade ljudi na način, da uporabo tobačnih izdelkov zmotno povezuje z lastnostmi, kot so glamur, vitalnost in seksualna privlačnost.

"Da lahko preživi, mora tobačna industrija nadomestiti kadilce, ki nehajo kaditi ali umrejo, in sicer z mladimi potrošniki," opozarja Margaret Chan, generalna direktorica SZO. Prepoved teh dejavnosti je zato po njenem mnenju močno orožje, ki bo prispevalo k ohranitvi zdravja mladih.

Ker večina ljudi začne kaditi pred 18. letom starosti in kar četrtina teh pred desetim letom starosti, tobačna industrija trži svoje proizvode tam, kjer najlažje doseže mlade, to pa je prek filmov, interneta, modnih revij in glasbenih ter športnih prireditev. Raziskava, ki so jo pri SZO izvedli med 13- do 15-letniki po vsem svetu, je pokazala, da je več kot 55 odstotkov anketiranih v minulem mesecu videlo reklame za cigarete, petina pa je imela v lasti izdelek z znamko cigaret.

Tobačna industrija najagresivneje cilja na mlade, ki živijo v deželah v razvoju, saj tam živi več kot 80 odstotkov svetovne mladeži. Še posebno so na udaru mlade ženske in dekleta, saj tobačna industrija izkorišča oslabljeno kulturno pogojeno neodobravanje kajenja pri ženskah.

Celovita prepoved oglaševanja tobaka lahko zmanjša uporabo tobačnih izdelkov do 16 odstotkov, je pokazala praksa v državah, kjer so uzakonili tak ukrep, so še sporočili iz SZO.