1. Primorske novice niso pisale o Žitnikovi kraji. Je pa Marjan Kralj izjavil za Primorske novice, da je Žitnik zgodbo o Rexu ukradel, kot da bi bila njegova last.

2. Televizija Slovenija kot nacionalna institucija ne more in ne sme objavljati slikovnega in tonskega materiala o Rexu, ki je avtorsko zaščiten pri ustreznih mednarodnih ustanovah. Z drugimi besedami, čeprav je Kraljev, verjamem, da z veliko ljubeznijo zbran material o Rexu, koristen za ljubiteljske potrebe, je za nacionalko neuporaben; še več, njegova objava bi bila kazniva. Naš logičen korak je zato bil, da se priprave dokumentarca o Rexu lotimo po profesionalnih standardih in tam, kjer je treba, torej v Italiji, Veliki Britaniji, Ameriki, na Hrvaškem..., skratka povsod tam, kjer smo kot nacionalna institucija lahko dobili ali kupili avtorske pravice.

3. Za dokumentarca o Rexu smo iskali močno osebno zgodbo, povezano seveda z Rexom. To je zgodba njegovega kapitana Francesca Tarabotta, izkušenega pomorščaka, ki je do smrti živel v Genovi, kjer je bil Rex zgrajen. Na sodelovanje z nami je pristala Tarabottova sorodnica Paola Roncallo, ki nam je dala posebno dovoljenje, za uporabo njegove bogate zapuščine fotografij, dnevniških zapisov, dokumentov, ki so sicer že v enem od genovskih muzejev. Brez tega preprosto ne bi šlo.

4. Težava, s katero smo bili kot slovenska nacionalna televizija soočeni, je bila ta, da preprosto nismo našli živečih Slovencev, ki bi potovali z Rexom ali bili z njim kako drugače povezani. V Ameriko so naši ljudje potovali s trebuhom za kruhom iz Trsta s Cosulichevo Vulcanijo ali z nemškimi ladjarji iz severnomorskih pristanišč, ne pa z Rexom, ki je vozil iz Genove. Zato smo si pomagali s 96-letnim gospodom Maksimilianom Pećem, ki živi na Hrvaškem. Rexova zgodba, poleg tega, da se je med zavezniškim napadom znašel v Sloveniji in bil potem pri nas potopljen in razrezan, v svojem bistvu torej s Slovenijo nima veliko skupnega.

5. Za nas je bilo zelo pomembno tudi to, da je na sodelovanje z nami pristal Italijan Maurizio Eliseo, kot dobro veste najboljši poznavalec Rexa, avtor številnih knjig na to temo in lastnik največje količine originalne dokumentacije o njem. Poleg Fundacije Ansaldo, ki je naslednica dokumentacije, ladjedelnice Ansaldo, kjer je bil Rex zgrajen, je bil Maurizio Eliseo tisti, brez katerega filma preprosto ne bi mogli narediti. Čeprav je Eliseo edini, ki nima neposredne osebne izkušnje z Rexom, smo mu vseeno dali možnost nastopa v filmu, kajti faktografija, ki smo jo uporabili, je praktično vsa njegova.

6. Sicer smo veseli, da je dokumentarec naletel na tako veliko pozornost gledalstva. Prepričani smo, da bodo prav zaradi njega več pozornosti deležna tudi prizadevanja Marjana Kralja za ohranitev spomina na Rexa.

Edvard Žitnik, TV Slovenija