"To je edini varen način," pravi trener reprezentance Luka Žele. Pred dvema letoma so na enak način Slovencem ukradli kolesa iz garaže hotela. Kolesarska zveza Slovenije poskuša sedaj s tožbo proti hotelu. "Julija bo sodna obravnava v Vicenzi. Zastopa nas zamejski odvetnik iz Trsta," pravi Žele. Zanimivo, da so nekaterim slovenskim gorskim kolesarjem kolo ukradli že dvakrat. Žrtev je bila tudi Blaža Klemenčič.

Da organizirana skupina tatov, poznavalcev kolesarske opreme in celotnega kolesarskega dogajanja že nekaj časa deluje v Italiji in bližnji okolici, je jasno vsem. Pred eno prvih letošnjih dirk Giro Grosseto so tatovi izpraznili cel kamion s tekmovalnimi in rezervnimi kolesi belgijske ekipe Silence - Lotto. Kolesarji sploh niso mogli na štart. Ocenili so, da so odtujili za 200.000 evrov opreme. Švicarski ekipi Hadimec so letos ukradli kolesa že dvakrat, enkrat na dirki Coppi$amp;Bartali. Nemška ekipa Sparkasse je ostala brez koles na Istrski pomladi na Hrvaškem, kjer so predlani ostali brez scottov kolesarji Radenske Roga. Lani na dirki Po Brixii je brez koles ostala Golčerjeva ekipa Tenax. Lani spomladi na dirki Po Trentinu so vzeli na piko moserje Adrie Mobila. Sedaj novomeški kolesarji vozijo starejši model njihovih koles, ki naj bi bil manj atraktiven za krajo. Bolj mirno lahko spijo med dirkami tudi v ptujski Perutnini, saj slovenska znamka cult še nima toliko ugleda na kolesarski sceni. Bolj na udaru so znane znamke specialized (Lotto), bottecchia (Hadimec), colnago (Rabobank), merida (slovenska MTB reprezentanca), scott (Radenska), red bull (Sparkasse).

Zanimiva je zgodbica, da so enkrat preložili nekaj vrst koles manj prestižnih znamk, da so prišli do colnagotov. Specialna kolesa za kronometer pa celo odvržejo stran. Pred krajo iz kamionov ali kamperjev z opremo, s katerimi prevažajo in hranijo opremo domala vse večje ekipe, se branijo s posebnim načinom. Kamion namreč zaparkirajo z osebnimi vozili, da je dostop zelo otežen.