Irci zahtevali debel milijon evrov

Nizkocenovna letalska povezava z londonskim letališčem Stansted kljub zelo spodbudnim odzivom potnikov ni vzdržala niti leto dni. Prevoznik je Mariborčanom vztrajno tarnal, da na tej progi premalo zasluži. Od Gospodarskega interesnega združenja (GIZ) Rast, v katerem so združeni turistični ponudniki severovzhodne Slovenije, je zato zahteval, da naj mu za "stroške marketinga" plačujejo krepko več kot milijon evrov na leto. Ker si Slovenci tolikšnega subvencioniranja niso mogli privoščiti, so Irci enostransko prekinili pogodbo.

Po besedah Matjaža Sonca, direktorja Aerodroma Maribor, usklajevanja s potencialnimi letalskimi prevozniki še potekajo. "Novo redno letalsko linijo bi utegnili uvesti že jeseni," je dejal Sonc in dodal, da bodo po vsej verjetnosti že poleti začeli gradnjo novega potniškega terminala.

GIZ Rast bo tudi po odhodu Ryanaira nadaljeval aktivnosti spodbujanja letalskega turizma. "Nad Mariborom bo kmalu spet živahno," obljublja dr. Sonja Sibila Lebe, direktorica GIZ Rast. "Poleg družbe Aurora Airlines, ki bo vzpostavila več čarterskih linij, prihaja v Maribor še en letalski prevoznik iz Slovenije, intenzivni dogovori pa še vedno potekajo z družbama Wizzair in Easyjet. Želimo imeti več prevoznikov, da ne bi bili povsem odvisni samo od enega."

Iz Sečovelj v Maribor

Neuradno smo izvedeli, da je na poti v Maribor letalska družba Alfa Histria iz Sečovelj, ki namerava kupiti rabljeni 100-sedežni letali BAE 146, s katerima naj bi letela na več destinacij. Direktor Borivoj Bivic še molči o načrtih. "Dokončno bo vse znano, ko boste v Mariboru videli naša letala, prej pa o tem ne morem povedati ničesar konkretnega," je skrivnosten.

Aurora Airlines je že v začetku leta na letališču v Orehovi vasi parkirala prvo od treh 170-sedežnih letal mcdonnell-douglas MD-82/83. Ta Aurorina letala so stara več kot 20 let, vendar so bila povsem prenovljena in so opravila temeljit vzdrževalni pregled. Direktor in lastnik Boris Praprotnik je s tem v zvezi poudaril, da ta letala še vedno uporabljajo družbe, kot sta Iberia in Alitalia, pri Aurori pa jih bodo upravljali piloti, ki imajo najmanj petletne izkušnje s tem tipom letal, zato so vsi dvomi o njihovi varnosti neutemeljeni. Iz Maribora naj bi Aurora med drugim letela v egiptovska letovišča Šarm el Šejk in Hurgado, v Grčijo, pa tudi v Ukrajino in Skandinavijo.