"Najbolj modro pa bi bilo, da se dogovorijo, sicer bo moral Dars unovčiti garancijo za delež, za katerega bi stroške pokrival izvajalec," je pojasnil.

Tako se je minister Žerjav danes ob robu novinarske konference po seji vlade odzval na sredino sporočilo družbe SCT, ki trdi, da je svoje delo pri gradnji predora opravila strokovno in odklanja izvedbo hrapavljanja brez ustreznega javnega naročila.

Žerjav je sicer v sredo na novinarski konferenci, na kateri je spregovoril o sanaciji betonskih vozišč v predorih, dejal, da naj bi bili ti sanirani do prvomajskih praznikov, in sicer z metodo finega reskanja. Stroške sanacije, ki za vse predore na slovenskih avtocestah znašajo 750.000 evrov, bosta krila DDC s podizvajalci in izvajalec gradnje, Dars pa po napovedih pri pokrivanju stroškov ne bo sodeloval.

Dars se z družbo SCT pogaja o izvedbi del. Kot so v sredo sporočili iz SCT, so pripravljeni hrapavljanje, odločno pa odklanjajo izvedbo del brez ustreznega javnega naročila. Prav tako niso pripravljeni prevzeti krivdo za neustrezno drsnost v predorih.

Kot so navedli v SCT, so že pred časom ponudili, da izvedejo hrapavljanje betonskih vozišč v vseh slovenskih predorih na podlagi naročila in sklenjene pogodbe v skladu pravili javnega naročanja. "Sanacijo bi izvedli za ceno, ki bi pokrila le dejanske stroške izvedbe hrapavljenja. Ta predlog s strani Darsa ni bil sprejet," navajajo v SCT.

Če bi Dars ta predlog sprejel, bi bila betonska vozišča v predorih po prepričanju SCT danes že sanirana. Tudi stroški sanacije bi, kot navajajo, bili nižji, kot so jih ponudili tuji ponudniki. "Dejstvo je namreč, da tuji ponudniki v svoji ponudbi niso upoštevali stroškov projektiranja, nadzora, cestnih zapor in drugih nujnih stroškov izvedbe," so v sredinem sporočilu zapisali v družbi.

Trojanske predore bo potrebno sanirati že po treh letih