V Vinu le deset odstotkov vina
BREŽICE, 31. - V brežiškem Vinu je prodaja pijač v minulem letu zrasla za 16 odstotkov, s čimer so nadvse zadovoljni, toda kljub temu še vedno ne dosegajo proizvodnje iz let pred osamosvojitvijo Slovenije. Takrat so na trgih vzhodno in južno od Sotle prodali kar 95 odstotkov svojega programa alkoholnih in brezalkoholnih pijač. Svoj položaj v zadnjem času rešujejo zlasti s proizvodnjo brezalkoholnih pijač, kjer pa se srečujejo s strahovito konkurenco.
"Časi obvladovanja nekdanjega jugoslovanskega trga so nedvomno mimo. Danes se srečujemo s povsem drugačnim slovenskim trgom, na katerem vlada izredno ostra konkurenca in veliko število proizvajalcev. Pri pridelavi vin smo se bili tako prisiljeni preusmeriti v butično proizvodnjo najkakovostnejših vin posebnih trgatev, s katerimi na ocenjevanjih doma in na tujem dosegamo izredne rezultate in lahko napovem, da bomo tudi letošnje poslovno leto zaključili brez izgube," je o trenutnem položaju Vina spregovoril direktor Karl Recer
, ki odhaja s prvim septembrom v pokoj.
Po njegovem botruje slabši prodaji kakovostnih vin večjih proizvajalcev tudi neobvladani sivi trg, prek katerega naj bi našlo pod do kupcev kar 50 odstotkov vsega v Sloveniji prodanega vina. Velikim slovenskim pridelovalcem vin tako pogosto ne preostaja drugega, kot da kakovostna vina preetiketirajo v namizna in jih nato prodajajo po znatno nižjih cenah od njihove dejanske vrednosti.
Kljub temu ta vina bolj kot nakupovalne košarice polnijo skladišča. Nekoč so Brežičani glavnino svojih vin prodali v sosednjo Hrvaško, zdaj se že dve leti počutijo kot žrtve meddržavnih pogajanj o usklajenih kontingentih izmenjave dobrin, pri katerih nikakor ne pridejo zraven. "Ker vidimo, da ne gre drugače, bomo na Hrvaško začeli izvažati povsem na lastno pest," pravi Recer.
V Brežicah si v prihodnje veliko obetajo od programa brezalkoholnih pijač, kjer so letos pri prodaji multivitaminskih sadnih sokov doma dosegli kar 40-odstotni delež, pripravili pa so tudi nekaj novosti. Že uveljavljene proizvode blagovne znamke Vitafit so obogatili s kalcijem, postregli pa so tudi z dvema novima blagovnima znamkama. Pod imenom Face se skrivajo vitaminski sadni sokovi z dodatkom folne kisline, ki naj bi pospeševala razvoj možganskih celic, ime Active pa predstavlja naravno pitno vodo, oplemeniteno s kalcijem, magnezijem, cinkom in selenom. Te še ni mogoče kupiti, kajti v Vinu še čakajo na soglasje ministrstva za zdravstvo, to pa na sprejem ustreznega pravilnika. V Brežicah verjamejo, da bo zaplet s prvo pitno vodo te vrste pri nas rešen v prihodnjih dveh tednih.