Tovarne namreč v razvoj vložijo ogromno denarja, vojska strokovnjakov razvija vsak sestavni del vozila posebej, vse s ciljem, da bi bilo vozilo varno in ekološko sprejemljivo. Tudi tisti, ki se predelav lotijo resno, morajo upoštevati določene homologacijske zapovedi. Originalni tovarniški deli in oprema na vozilu so homologirani. To pomeni, da ustrezajo določenim zahtevam. Ko jih želimo zamenjati, lahko to storimo le z novim originalnim nadomestnim delom. Vsako spremembo na originalnih homologiranih delih vozila (na primer platišča, pnevmatike ali izpuh) stroka že obravnava kot predelavo vozila, zato mora biti ta iz varnostnih razlogov preverjena in odobrena. Proizvajalec rezervnih delov si pridobi homologacijsko potrdilo (homologacijski certifikat - ABE) z izvedbo homologacijskega preskusa.

Odobritev in opis sprememb

Za uspešno opravljen homologacijski preskus pooblaščena tehnična služba izda tehnično poročilo o homologacijskem preskusu. V poročilu je odobritev in opis sprememb na vozilu. Poleg tega tehnične podatke, ki so pomembni pri predelavi vozila, vnesejo tudi v centralno bazo tehničnih podatkov, ki je na voljo vsem tehničnim pregledom v Sloveniji. Tako lahko že pri tehničnem pregledu vozila strokovnjak takoj ugotovi, ali je določena predelava dovoljena ali ne.

Vsaka namestitev nadomestnega dela ali sklopa mora biti torej homologacijsko odobrena. Zato se je pred vgradnjami ali spremembami dobro pozanimati, ali je vaše početje legalno. Mnogo običajnih uporabnikov se namreč niti ne zaveda, da na vozilo nehote vgradijo nekaj, kar dejansko ni dovoljeno.

Predelovalec mora izdati tehnično poročilo

Predelovalec vozila ali servis, ki je nekomu opravil predelavo, je svoji stranki dolžan izdati tudi tehnično poročilo, s katerim potrdi, da je za predelavo ustrezno strokovno usposobljen in da je predelavo (vgradnjo) opravil skladno z zahtevami homologacijskega tehničnega poročila. Obe potrdili sta namreč nujno potrebni, potem ko zaprosite za odobritev predelave vozila v strokovni organizaciji.

Vsi preskusni laboratoriji so pooblaščeni in akreditirani po določenih standardih. "V laboratoriju je usposobljeno strokovno osebje z vso zahtevano merilno opremo, preskuse pa izvajamo v laboratorijski prostorih in na ustreznih preskuševališčih, ki jih v ta namen najamemo. Pri kontrolnih pregledih vozil se po potrebi izvajajo le enostavne meritve dolžin, mase in prosojnosti," pravi naš sogovornik Valter Volf iz podjetja RTI.

Po navedbah podjetja RTI iz Maribora si homologacijsko odobritev predelave pridobite s prijavo predelave vozila pri strokovni organizaciji, vsebovati pa mora opis predelave in naslednje priloge: tehnično poročilo ustrezne tehnične službe (na primer TÜV) o odobritvi opravljene predelave za obravnavani tip vozila, potrdilo servisa - predelovalca o opravljeni predelavi (poročilo o vgradnji ali predelavi, s katerim servis potrjuje, da je za predelavo strokovno usposobljen in je predelava opravljena skladno z zahtevami poročila o odobritvi), potrdilo o skladnosti vozila ali izjavo o ustreznosti vozila (homologacijsko potrdilo, prometno dovoljenje za dokazilo lastništva).