S tem je padla zadnja formalna ovira za izvedbo 222 milijonov evrov vrednega projekta, podpis pogodbe med HSŽ in Trigranitom, ki bo 17. oktobra v Lendavi, pa naj bi bil le še formalnost. Ta kraj ni izbran naključno, saj bo takrat tam potekal tudi napovedani obisk madžarske vlade v Sloveniji.

Po napovedih bo celotni kompleks nove potniške postaje gotov spomladi 2010, trgovsko-zabaviščno središče pa bo nared konec leta 2009. Na njem bosta dve stolpnici: v prvi, 100-metrski, bo 22.000 kvadratnih metrov poslovnih prostorov, v drugi, 65-metrski, pa bodo 160 luksuznih stanovanj, wellnes in SPA-center, bazen ter poslovni hotel s tremi ali štirimi zvezdicami s 140 sobami. Del kompleksa, ki se bo imenoval Emonika city center, bo tudi 55.000 kvadratnih metrov veliko trgovsko-zabaviščno središče z okoli 250 trgovinami, bari, restavracijami, kavarnami, kinodvoranami in hipermarketom, zagotovljenih bo tudi 2500 parkirnih prostorov.

Po sklepu vlade financiranje projekta prevzema Trigranit, medtem ko HSŽ v družbo vloži zemljišča. K projektu se lahko do konca prihodnjega leta pridruži tudi Mestna občina Ljubljana (MOL), kjer so nam pojasnili, da se o tem še niso odločili. Brez pojasnila smo ostali tudi na vprašanje, zakaj bodo po osnutku proračuna za prihodnje leto "skladno z izkazanim interesom" nadaljevali z "odkupi zemljišč za potrebe realizacije projekta Potniškega centra Ljubljana".

Hkrati s skorajšnjim začetkom uresničevanja enega največjih projektov po drugi svetovni vojni, so se pojavile že prve kritike. Arhitekt Janko Rožič opozarja, da bo z zgraditvijo potniškega centra Ljubljana zamudila zgodovinsko priložnost poglobitve železniških tirov skozi mesto. "Projekt, kot so ga zastavili, onemogoča poglobitev, čeprav je ljubljanski mestni svet septembra 2006 ob sprejemanju zazidalnega načrta izrecno zahteval možnost poglobitve. Težava je v stolpnici, predvideni na vogalu Dunajske in Trga OF, saj stoji na edinem mestu, pod katerim lahko speljemo železniški tir, ne da bi ob poglabljanju morali zapreti železniško postajo," opozarja Rožič, ki je tudi avtor ene od natečajnih arhitekturnih rešitev za potniški center.

V Trigranitu na to opozorilo odgovarjajo, da bo Emonika načrtovana in zgrajena tako, da bo omogočala kasnejšo poglobitev železniške infrastrukture. "Stanovanjska in poslovna stolpnica bosta namreč zgrajeni na robovih območja Emonike, in sicer na severnem in južnem robu območja Emonika, kar pomeni, da bosta poslovna in stanovanjska stolpnica prostorsko dovolj oddaljeni od načrtovanih in obstoječih tirnih naprav," pojasnjujejo Trigranitovci.