Hotel štirih zvezdic postane lokalni stanovanjski blok, luksuzni apartma pa predelana garaža. Nekaj nevšečnosti morda najlažje rešimo na kraju samem. Zato je najbolje, da o pomanjkljivostih takoj obvestimo predstavnika turistične agencije. Včasih lahko pomaga že to.

Pogosto pa se težav ne da odpraviti na kraju samem. Še posebno v hujših primerih. Za nadaljnje postopke zbirajte dokaze in vsako nepravilnost ali nevšečnost fotografirajte (na primer mrčes v sobi, neprimernost namestitve, oddaljenost od plaže…). Ob prihodu domov se najpozneje v dveh mesecih od nastanka problemov pritožite organizatorju potovanja. Ime agencije je označeno na potrdilu o potovanju ali v pogodbi. Pritožbo pošljite v vednost tudi agenciji, pri kateri ste aranžma kupili. Če je organizator potovanja tuja agencija, slovenska zakonodaja predvideva, da je za pritožbe odgovorna agencija, ki vam je počitnice prodala.

V pritožbi čim podrobneje opišite vse težave, ki so se pojavile. Jasno povejte tudi, kaj ste zahtevali od predstavnika agencije v kraju počitnikovanja in kako je ta pritožbo obravnaval. Če se sklicujete na neskladje med obljubljenim in dobljenim, je smiselno priložiti tudi katalog ali oglas, na podlagi katerega ste se odločili za aranžma. Zato velja takšne stvari shraniti. Jasno napišite tudi, kaj zdaj zahtevate od agencije. Pri tem vam je lahko v pomoč tako imenovana frankfurtska tabela, ki jo na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije (www.zps.si) najdete v rubriki "svetovanje" pod točko "zakonodaja, pomembna za potrošnike". Tabela namreč podrobno določa, koliko odstotkov povračila si lahko obetate ob določeni nevšečnosti na dopustu.

Agencija mora na vašo pritožbo odgovoriti v osmih dneh. Lahko se zgodi, da vam ne bodo vrnili denarja, kot ste zahtevali, ampak vam bodo ponudili popust pri drugem potovanju, vendar na koncu vi odločate, kaj boste izbrali. V primeru negativnega odgovora vam žal ne preostane drugega, kot da zahtevano iztožite. V Sloveniji namreč ni organa, na katerega bi se potrošnik obrnil v takšnem primeru. Praksa sicer pokaže, da pomaga, če o svojih težavah obvestite Zvezo potrošnikov Slovenije ali tržno inšpekcijo (ali pa morda s tem samo zagrozite).

Vsem težavam pa se lahko izognete že pred odhodom, če ste le nekoliko bolj pazljivi. Že doma zberite čim več informacij o kraju, kamor potujete, oziroma o sami deželi. Če je za potovanje potreben vizum, povprašajte v agenciji, ali je ta vključen v ceno (praksa zveze potrošnikov je namreč že pokazala, da popotnik ni mogel vstopiti v državo, ker ga je agencija "pozabila" obvestiti o potrebnosti vizuma). Preverite, kakšne izkušnje imajo s to agencijo vaši kolegi.

Še posebno pa bodite pozorni, po kakšnih kriterijih je namestitev uvrščena v določeno kategorijo. V nekaterih državah, kot so Turčija, Tunizija, Bolgarija in Egipt, imajo namreč povsem drugačna merila za kakovost, kot so naša. Povprašajte agencijo, v katero kategorijo sodi namestitev po naših kriterijih. Če tega ne vedo, ne vedo, kaj prodajajo, in lahko povsem mirno odidete h konkurenci, ki se (bolje) spozna na svoj posel.