Ker bo vedno več govora o tem, kdo vse bo nastopil, je zanimivo pogledati, po kakšnem ključu izbirajo nastopajoče ekipe. In da bi tudi lažje razumeli, kako do dirk v tujini prihajajo slovenske ekipe Perutnina, Adria Mobil, Sava in Radenska Powerbar.

Sistem je najbolj zaprt na dirkah Pro Toura, kjer poleg ekip s to licenco organizatorji lahko povabijo le dve do pet ekip. Glavno vlogo igrata denar in nacionalna pripadnost, a o tem kdaj drugič.

Dirke posebne ekstra kategorije (Georgia), prve (Slovenija, Kranj) in druge kategorije (Istrska pomlad, Abruzzo) so bolj odprte. Določene zadržke daje le pravilnik UCI glede licence moštva - Pro Tour, Pro kontinental (LPR, Tenax) in kontinental (vse slovenske).

"Mi smo kot organizatorji dirk v Italiji najeli menedžerja Pietra Pieronija, ki se s svojo agencijo dogovarja za dirko Po Sloveniji in tudi nam ureja dirke," pojasnjuje Milan Eržen iz Adrie Mobila, ki med slovenskimi klubi vozi na najmočnejših dirkah. Na dirke prve kategorije v Italiji (Lombardija, Brixia, Trentino) ni lahko priti, saj je interes že za ekipe Pro Tour in Pro kontinental izreden. Poslovne naveze igrajo tu veliko vlogo. Na dirko Trentino, na kateri tekmujejo v teh dneh, dobijo povabilo s pomočjo nekdanjega šampiona Francesca Moserja, ki je kot opremljevalec koles tudi sponzor Adrie Mobila in je doma v Trentinu. Na Brixia Tour pridejo v navezi z ekipo Lampre, ki vozi avtodome Adrie Mobil. "Nismo pa mogli priti na dirko Coppi - Bartali marca, čeprav bi sami plačali stroške bivanja," razkriva Eržen.

Po drugi plati se je treba na dirki izkazati. Višje, kot si letos, lažje je naslednje leto. Ekipe s kolesarji, ki so se najbolj izkazali v preteklih letih, najlažje dobijo povabilo. "Za dirko Po Furlaniji Julijski krajini je organizator dobil 57 prijavljenih ekip. Vozila jih bo polovica. Za nas velja, da smo resna ekipa, zato lahko vabilo dobimo," pravi športni direktor Save Kranja Miran Kavaš in dodaja, da morajo včasih kljub temu, da jim kakšna dirka ni v interesu, na pot, da si ne zapirajo vrat.

Večji, kot je interes za dirko med ekipami, lažje si organizatorji krpajo proračun. Mnogi tudi plačajo, da lahko vozijo. Takšno nepisano pravilo velja od Giro d'Italia navzdol, pa tudi na dirki Po Sloveniji bi si nekateri radi nastop kupili. To velja za manj uveljavljene ekipe. Še ena plat je pestrost nastopajočih. Če organizatorji želijo zastopstvo številnih držav, potem je za katero od slovenskih ekip vedno odprta pot, redko za dve. Usklajevanje vsega, od prošenj za povabila na dirke, do tekmovalnega programa, je delo za športne direktorje. Ti pa se potem usklajujejo tudi z menedžerji kot je Pieroni, seveda, če jih imajo. Hkrati ekipe, ki so povabljene, doleti kazen z strani UCI, če na dirko ne pridejo. Športni direktorji tako dveh dirk hkrati, če nimajo dovolj kolesarjev sploh ne smejo urejati.