Potrdili so pričakovanja, da je življenje na morskem dnu bogato, obenem pa so odkrili geološke značilnosti, ki bodo morda le razkrile preteklost in prihodnost te ledene pokrajine. Isis je prečesala morsko dno, globoko tudi do 3,5 kilometra, na slikah, ki so jih posneli, pa so opazili zelo raznolike živali, kot so orjaški raki, morske vetrnice in spužve. Poleg tega so tudi dobili prvi vpogled v kanale, ki jih ustvarja voda. Ti pomagajo razumeti trditve o tem, kako se lahko površina ledu v prihodnjih letih spremeni.

Misijo Isis so začeli na območju Margeurite Baya, ki je na zahodni strani Antarktike in je večji del leta pokrito z ledom. Tako podrobno in na tolikšni globini, kot je bilo morsko dno poslikano v tej odpravi, ni bilo še nikoli.

Profesor Julian Dowdeswell, direktor raziskovalnega inštituta univerze v Cambridgeu, je bil na tej odpravi glavni raziskovalec. Kot je povedal za BBC, je "ta misija presegla vsa naša pričakovanja, tako v času, ki ga je zahtevala, kot v pomembnosti znanstvenih podatkov, ki smo jih pridobili".

Podmornica, ki je bila zasnovana na državnem oceanografskem središču Southampton, je zgrajena tako, da je kos ogromnemu tlaku in se lahko potopi tudi do 6,5 kilometra. Opremljena je s številnimi instrumenti, vključno s kamerami, sonarji in zbiralci vzorcev. Z matično ladjo je povezana s kablom, dolgim 10 kilometrov.

Znanstveniki podmornico upravljajo iz nadzorne sobe na ladji, kamor pa so kasneje v najkrajšem času poslani tudi vsi podatki.

Profesor Dowdeswell je dejal: "Ko sediš v nadzorni sobi, obkrožen z vsemi monitorji, imaš občutek, kot da si prav tisti trenutek na morskem dnu. Moraš se je uščipniti, da se spomniš, da nisi." Na tri tedne dolgi odpravi se je Isis potopila petnajstkrat, z njo pa so raziskovali tako plitve kot tudi globlje vode. Na nekem potopu so odkrili večje število podvodnih kanalov, ki so razkrili bogato zgodovino Antarktike.

Kot dodatek h geološkemu pregledu je raziskovalce zanimalo tudi živalstvo te zaledenele pokrajine. Profesor Paul Tyler, raziskovalec življenja v velikih globinah na mednarodnem centru za oceanografijo, je pojasnil, da je oblika živih bitij različna glede na to, kje opazujete. "Ko smo prišli bližje obali, smo videli veliko več spužv. In ko smo šli globlje, smo bili zelo presenečeni nad velikim številom morskih zvezd in morskih kumar. Podvodne skale so bile prav tako pokrite z morskimi zvezdami."

Raziskovalci so na globini 1000 metrov odkrili in slikali tudi orjaškega raka. Prisotnost tega bitja tako blizu arktični plitvi vodi je morda znamenje spreminjanja klime.

Kot pravi Tyler, je bila misija popoln uspeh. "Bogastvo in raznolikost živalstva na tem območju je neverjetna. Vedeli smo, da bo raznoliko, vendar ko pomisliš, da je to območje popolnoma prekrito z ledom šest do devet mesecev na leto, postane ta raznolikost izjemno zanimiva," pravi.