Iz vzorca računa, ki jim ga je Mercator poslal pred kratkim in v katerem je navedeno, kakšen naj bi bil po novem videti izdani račun, je namreč razvidno, da želi Mercator od izdanega računa obračunati 4 odstotke za pospeševanje prodaje. Poleg tega namerava tem dobaviteljem odškrniti še 3,45 odstotka zato, ker jim račune poravnava v 45 namesto v 60 dneh, zahteva pa tudi 0,075 odstotka vrednosti dobavljenega blaga za humanitarni sklad.

V zvezi s humanitarnim prispevkom se dobavitelji sprašujejo, zakaj so prisiljeni darovati v neki humanitarni sklad. "Pod humanitarni sklad se bo podpisal Mercator, naše ime pa verjetno ne bo nikjer navedeno. Če bi sami podarili denar nekomu, ki bi si ga izbrali, bi lahko poleg tega ta denar upoštevali v svojih bilancah, tako pa bo donacije uveljavljal kot olajšavo pri plačilu davka na dobiček samo Mercator," pravi Mercatorjev dobavitelj, ki je želel ostati neimenovan (njegovo ime je v uredništvu Dnevnika). Dodaja, da si Mercator tako jemlje že tako in tako nizek zaslužek dobaviteljev, in se sprašuje, ali je za takšen način zbiranja humanitarnih sredstev zakonska osnova. Po besedah članice Mercatorjeve uprave Mateje Jesenek so osrednjo humanitarno akcijo pripravili skupaj s poslovnimi partnerji. "Mercator bo k zbranemu denarju dodal najmanj enak znesek, ki bo namenjen izključno v dobrodelne namene, pri čemer so dogovori o izvedbi akcije še v pripravljalni fazi," dodaja Jesenkova. Na vprašanja, zakaj morajo dobavitelji brezkompromisno prispevati denar v humanitarni sklad, kako komentirajo očitek, da dobavitelji darovanega zneska ne morejo prikazati v svojih bilancah kot olajšavo pri plačilu davka od dobička in podobno, nam v Mercatorju niso odgovorili.

Nekateri Mercatorjevi dobavitelji imajo v pogodbah naveden rok plačila 60 dni. "Ker Mercator vse fakture hočeš nočeš plača 15 dni pred zapadlostjo, si avtomatsko vzame 3,45 odstotka vrednosti fakture, pri čemer nimamo nobene izbire. Če bi najeli premostitveno posojilo pri banki za en mesec, ne bi plačali toliko obresti," se razburja dobavitelj. Poleg tega se sprašuje, zakaj si Mercator prilasti kar štiri odstotke od vrednosti fakture za pospeševanje prodaje. V Mercatorju o pospeševanju prodaje, ki se obračuna pri vsakem računu, in o boniteti za finančno disciplino ne želijo odgovarjati, saj pravijo, da zaradi zaščite svojih poslovnih interesov ne morejo razkriti elementov poslovnega sodelovanja s svojimi partnerji. "Razkrivanje vsebine posamičnih določb dogovora pa je tudi v nasprotju z dogovorom med partnerjema in kot takšno škodno in kaznivo dejanje, saj se partnerja s podpisom pogodbe o poslovnem sodelovanju zavežeta spoštovati poslovne skrivnosti. Z razkrivanjem določb pogodbe so kršeni dobri poslovni običaji, ki jih Mercator goji in spoštuje, in to pričakuje tudi od svojih partnerjev," opozarja Jesenkova. Dodaja, da je vsak posamični dogovor, sklenjen med Mercatorjem in njegovimi poslovnimi partnerji, povsem specifičen, odvisen od številnih dejavnikov, primarno pa od vrste blaga in položaja dobavitelja v njegovi blagovni skupini.

sebastjan.morozov@dnevnik.si