"Biti Podgurc je luksuz," je najbolj prisrčen transparent, ki so ga mladi sokrajani iz Gabrja pod Gorjanci nosili v vzpodbudo junaku 13. mednarodne kolesarske dirke Po Sloveniji Tomažu Nosetu. Prisrčen, a včasih, pravijo, malce svojeglav, kot so po mentaliteti menda vsi Podgurci (u ni napaka), je bil Nose najmočnejši tam, kjer je bilo najbolj potrebno - v strminah gora. Za nekatere je bil celo prvi favorit že pred dirko. "Zmaga mi zares veliko pomeni in vsem okoli mene," je večkrat zatrdil Tomaž Nose. Kolesar, za katerim se bo v švicarskem Phonaku še kolcalo.

Med trinajstim slovenskim Tourom je bilo luksuz biti kolesar slovenskega kluba. Pobrali so prav vse lovorike, kar je zagotovo edinstven primer za dirko tako visokega ranga, posebno za tako majhno državo. Borut Božič - Božiček in Tomaž Nose - Nosko sta dobila vse štiri etape in zmanjšala zaostanek v korist tujcev v dosedanji zgodovini na 38:46. V številu skupnih zmag je Nose povedel s 7:6.

Edini sploh, ki je razbil slovensko-hrvaško prevlado do 11. mesta, je bil lanski zmagovalec Przemyslaw Niemiec (Miche). "Nose in Golčer sta premočna. Letos je močnejša konkurenca kot lani," je priznal Poljak, ki velja za enega močnejših hribolazcev. Trinajstica ni bila nesrečna v nobenem pogledu. Z izjemo Simona Špilaka, klubskega kolega Tomaža Noseta, ki je padel pri lovu glavnine in odstopil že v prvi etapi s prebito arkado (ob padcu so rano najverjetneje naredila očala), druge večje nesreče nismo zasledili. Nasploh je bil to edini odstop med dirko, ostali se niso pojavili na štartu katere od etap. V Novo mesto jih je od 98 kolesarjev privozilo 93, kar je zelo visok odstotek, ki veliko pove o izenačeni, močni konkurenci, pa tudi o trasi s klanci na koncu in načinu dirkanja, s taktičnimi "izletniškimi" začetki.

"Martin Krpan" karavane Magnus Backstedt, prvi zvezdnik dirke, zmagovalec severnega pekla kock Pariz-Roubaix 2004, je bil maskota dirke. A ni samo poziral in treniral za etapno zmago na Tour de France. Z Matejem Mugerlijem in Tadejem Valjavcem bo verjetno eden od treh udeležencev največje etapne dirke na svetu. Backstedt je poskušal v obeh ravninskih etapah, a se mu ni izšlo. Petelini so se Krpanu zlahka izmuznili. A za pozornost mu ni bilo vseeno. Ekipa Liquigas se je v Sloveniji želela pokazati zaradi sponzorja Butan plin, kot je ekipa Lampre želela vrniti pozornost Adrii Mobilu. Tako je bil že prvi dan veliki 31-letni Šved (193 cm, 94 kilogramov) dvakrat drugi na letečih ciljih v Lenartu (1. Marzoli) in Mariboru (1. Božič) ter se ob napakah sodnikov, ki so eno uro mečkali in ugibali, kakšen je vrstni red, kar sam zapeljal do avtomobila glavnega komisarja UCI Simeona Oronza in končal ugibanja.