Svojevrstni Italijan, ki je v zimskih mesecih skrbel za veliko zanimanje medijev predvsem na račun ugibanj, ali se bo res preselil v formulo 1, kraljuje v najmočnejšem razredu že od leta 2001 in je do lani osvojil pet zaporednih naslovov prvaka v MotoGP. Rossi ostaja zvest Yamahi, ki jo je lani popeljal prav na vrh svetovnega motociklizma.

Letos bo sezono v MotoGP začelo 19 dirkačev, med katerimi moramo seveda omeniti stalnice kova Valentino Rossi, Sete Gibernau, Marco Melandri ali Loris Capirossi, poslovil pa se je še en dirkač, ki je po svoje zaznamoval ta šport, Max Biaggi. Italijan ni našel moštva za sezono 2006 in se je preselil v druge kategorije motociklističnega dirkanja.

S tem bo letos nastopilo nekaj manj dirkačev, kot je to sicer običajno, za pestrost pa bo vseeno poskrbljeno. Če nič drugega, se je v kraljevi razred preselil 20-letni Španec Daniel Pedrosa, ki je lani drugič zapored osvojil naslov prvaka v 250-kubičnem razredu, in šteje za novega čudežnega dečka na dveh kolesih. Če bo kos tej vlogi, bo kmalu pokazal čas, dejstvo pa je, da mu bo ob strani stalo močno moštvo Repsol Honda, njegov moštveni tovariš pa bo Nicky Hayden. Sicer bo letos nastopalo enajst moštev, pričakovati pa gre spet za boj med japonskimi in italijanskimi tovarnami. Barve Evrope bo zastopal Ducati, Japonci pa se bodo v boj podali z Yamaho, Hondo, Suzukijem in Kawasakijem. Tukaj vse kaže na japonsko prevlado, čeprav bosta za Ducati nastopila Sete Gibernau in Loris Capirossi. Med vozniki pa Dežela vzhajajočega sonca ni več tako močno zastopana kot pred leti, saj bosta letos nastopala le dva dirkača, Nakano in Tamada. Zato pa je zelo močna španska motociklistična dirkaška srenja. Italijana sta sicer le dva, a sodita v sam kakovostni vrh. In tako kot v formuli 1 se tudi tukaj za prevlado borita dva proizvajalca pnevmatik: Michelin in Bridgestone.

Poleg prvenstva MotoGP (štiritaktni motorji z 900 kubiki delovne prostornine), bosta prvenstvo sestavljali le dve "mlajši" kategoriji in sicer dvotaktni 125-kubični in dvotaktni 250-kubični razred. Starostna omejitev dirkačev za posamezno kategorijo je določena s pravili: 125 kubikov od 15 do 28 let, 250 kubikov od 16 let, MotoGP od 18 let.