POGODBA NA MIZI

"Na mizi imam pripravljeno petletno pogodbo z Ryanairom, a si je ne upam podpisati, ker ne vem, kakšne obveznosti me bodo čakale čez dve leti," nam je včeraj razložil Silvo Ambrož , direktor Aerodroma Maribor. "Zato sem ministra Božiča povabil, naj sopodpiše pogodbo z Irci, s čimer bi ministrstvo prevzelo nekakšno poroštvo. Če ne bom vedel, kakšne bodo moje obveznosti čez pet let, pričakujem, da bi ministrstvo prevzelo poroštvo za posel z Ryanairom."

Božič je minuli petek ocenil, da vodstvo letališča spretno izkorišča zapletena razmerja, ki so posledica lastninjenja družbenega premoženja na mariborskem letališču in s tem povezanih lastniških sprememb. Ker so Mariborčani in njihovi slovenjegraški lastniki zavračali podpis pogodbe o najemu letališke infrastrukture in so med drugim vztrajali, da bi prva tri leta z letališčem gospodarili brez plačila najemnine, je Božič udaril po mizi in zahteval: ali naj preventovci podpišejo pogodbo, ki jo bodo pripravili v kratkem in po kateri naj bi bil znesek letnega nadomestila za uporabo infrastrukture pod 80 milijoni tolarjev, ali pa bo ministrstvo začelo postopek razlastninjenja Aerodroma Maribor in bo poiskalo novega, ubogljivejšega poslovnega partnerja.

MILIJARDNI ZUNAJBILANČNI KAPITALSKI VLOŽKI

Ambrož se brani Božičevih očitkov in zatrjuje, da je podpis pogodbe z državo njegov ključni strateški cilj. Meni, da bi bilo prekinjanje sodelovanja nesmotrno, ker so od leta 2002 v obnovo in razvoj mariborskega letališča vložili kar 1,15 milijarde tolarjev. Ta znesek se je Dnevniku zdel previsok, ker bilanca stanja s konca leta 2004 izkazuje, da ima podjetje Aerodrom Maribor komaj nekaj več kot 400 milijonov sredstev, pri čemer se je njihova vrednost od leta 2002 zgolj malenkostno povečala. "Obnovili smo parkirišče, upravno stavbo in del potniškega terminala," nas je prepričeval Ambrož. "Vendar ti vložki v bilanci niso vidni, ker so to določena posojila matične družbe, teh naložb pa še nismo zavedli v poslovne knjige."