EU namerava z enotnim vozniškim dovoljenjem zmanjšati število ponaredkov ter olajšati kaznovanje za prometne prekrške, storjene v kateri od drugih članic unije. Trenutno v uniji velja 120 različnih vozniških dovoljenj, je poročala nemška tiskovna agencija dpa. Po Gorbachevih besedah bo imelo novo vozniško dovoljenje obliko kreditne kartice, njegova veljavnost pa bo predvidoma omejena na deset let. Doslej pa se ministri še niso mogli dogovoriti, do kdaj naj bi nova vozniška dovoljenja uvedli ter koliko časa po njihovi uvedbi naj bi v veljavi lahko ostala tudi še stara dovoljenja.

Konferenca, ki se bo končala v petek, je popolnoma v znamenju prometne varnosti. Komisar za promet Jacques Barrot je tako uvodoma predstavil podatke o prometni varnosti v državah članicah, po katerih se Slovenija uvršča v skupino držav z najvišjim deležem nesreč s smrtnim izidom na milijon prebivalcev, je za STA povedal Božič. Država z največjim deležem smrtnih žrtev v prometnih nesrečah je Latvija, z najmanj pa Malta.

Ministri so se danes veliko pogovarjali o prometni varnosti v njihovih državah. Slovenija je v zadnjih štirih letih uspela zmanjšati število mrtvih v prometnih nesrečah za 15 odstotkov, vendar Evropska komisija s temi rezultati ni zadovoljna, je pojasnil Božič. Lani je v EU v prometnih nesrečah umrlo 41.600 ljudi, da bi dosegli zastavljeni cilj, do leta 2010 zmanjšati število mrtvih na ne več kot 25.000, pa bo potrebno varnosti nameniti več časa, energije in denarja, je še ocenil Božič. Varnost v cestnem prometu bo po njegovih besedah zagotovo ostala prioriteta tudi v času finskega predsedovanja EU.

Prometni ministri se v Bregenzu pogovarjajo tudi o možnosti vnovičnega zvišanja subvencij za gradnjo železniških in cestnih povezav, je poročala APA. Medtem ko so predsedniki vlad na decembrskem vrhu EU soglašali z zmanjšanjem proračunskih sredstev z načrtovanih 20 na 6,4 milijarde evrov, pa naj bi se zdaj ta številka s prerazporeditvami znotraj proračuna zvišala na osem milijard evrov, je APA izvedela iz diplomatskih krogov. S tem bi lahko EU sofinancirala šest najpomembnejših prometnih projektov v višini 20 odstotkov.

V petek bodo ministri obravnavali nacionalne akcije za dvig cestnoprometne vzgoje v EU ter razpravljali o skupni evropski akciji za varnost v cestnem prometu, o preventivnih kampanjah in vzgojnih akcijah. Tega dne bo na zasedanju nastopil tudi Božič, ki bo predstavil slovenske projekte, ki so usmerjeni k zagotavljanju večje varnosti šibkejših skupin udeležencev v prometu.