Voda že od nekdaj privlači človeka in je z njim neločljivo povezana. "Čar plavanja je v občutku. Voda je specifična in v njej se počutimo čisto drugače kot na suhem. Mislim, da voda blagodejno vpliva na človeka in zato sta tudi tako povezana," je preprosto povezavo med človekom in vodo pojasnil nekdanji vrhunski slovenski plavalec Jure Bučar , ki se dobro zaveda tudi pozitivnih učinkov plavanja. "Po 32 letih treninga plavanja še vedno rad skočim v vodo. Sploh pa mi je prijetno plavati, če sem pod kakšnim stresom oziroma utrujen. Zame je plavanje vredno več kot katero koli zdravilo." Naj dodamo, da je plavanje športna dejavnost z najmanj stranskimi učinki in izjemno primerno za vse starostne skupine. Je celostni šport, ki pripomore k skladnemu razvoju telesa, hkrati pa ga oblikuje. Naj omenimo tudi, da je s plavanjem učinkovitejše tudi okrevanje po različnih poškodbah in boleznih, življenje pa voda lajša tudi astmatikom in bolnikom z bronhitisom.

Pa obstaja razlika med plavanjem v pokritem ali zaprtem bazenu? "Ko si enkrat v bazenu in plavaš, ni bistvene razlike. Seveda se pa pozna, če človek plava zunaj na zraku in soncu, ali pa v kakšnem soparnem pokritem bazenu," odgovarja Bučar, ki po sklenjeni plavalni poti pridno pomaga pri treniranju mlajših selekcij v plavalnem klubu Olimpija.

Pri plavanju je možnost poškodb praktično minimalna, še posebej v primerjavi z vadbami na suhem. Še en plus, ki mu govori v prid, pa je, da omogoča številne gibe, ki jih sicer ni moč izvajati na suhem. Plavanje zmanjšuje strah in tesnobo, boljša razpoloženje, samopodobo, po njem pa boste tudi lažje in bolje spali. "Je specifičen šport in se ne more primerjati z drugimi rekreacijami. Že samo zaradi tega 30 minut plavanja za rekreativca pomeni veliko in eno boljših rekreacij," opozarja Bučar, ki je kar 32 let posvetil plavanju v bazenih, in dodaja: "Videl sem že veliko sveta in skoraj povsod se odrasli ljudje podajo na plavanje zjutraj pred službo. Ta način sedaj po končani karieri uporabljam tudi sam in menim, da je to nekaj najboljšega in zdravega za vsako telo. Opažam pa tudi, da so to opazili tudi pri nas in tako že nekaj časa ljudje prihajajo na bazen zgodaj zjutraj, dvakrat tedensko. Končno se je v zadnjih nekaj letih tudi pri nas razvilo rekreacijsko plavanje. Ljudje imajo v bazenu proge in lahko normalno plavajo."

Čeprav je odstotek možnosti poškodb majhen, pa je treba pred skokom v bazen vseeno popaziti na določene stvari. "Za starejše je pomembno, da ne gredo vroči v hladen bazen, važno je tudi, da se posameznik pred skokom v bazen razgiba in ogreje. Zelo pomembno je tudi pitje različnih pijač ali vode med in po rekreacijskem plavanju," je še naštel Bučar, ki je bil v svoji karieri kar 51-krat državni prvak v plavanju.