Zgodba o 5.000 let stari psiho-fizični disciplini se je začela v Indiji in je najstarejši sistem človeškega razvoja, ki obsega telo, um in duha. Dandanes se joga sicer usmerja v telesni aspekt, a njeno bistvo je združitev z vesoljem in univerzalno energijo, katere del naj bi bili vsi. Je celovita znanost o življenju, ki je ni moč raziskati do popolnosti. Človeku naj bi pomagala videti jasneje, mu ponuditi globlje razumevanje samega sebe ter sveta, v katerem živi. Z jogo lažje postanete gospodarji svoje usode, saj k življenju pristopate s polnim zavedanjem: bila naj bi univerzalen ključ, ki odpira vse ključavnice.

Seveda je treba vedeti, da obstaja več vrst joge, a tradicionalno se deli na štiri vrste. Prva je bhakti joga. Zanjo je značilno petje duhovnih pesmi ali petje manter za doseganje jogijskega cilja. Druga je džnana joga, pri kateri se končni cilj doseže s pomočjo študija in razumevanja svetih indijskih spisov. Tretja je karma joga, pri kateri posameznik s pomočjo drugih išče višja spoznanja in notranjo pot. Četrta vrsta je radža joga, njen utemeljitelj pa je indijski mojster Patanžali, znan tudi kot oče joge. Znotraj le-te najdemo tudi podzvrst, imenovano hatha joga, ki je najbolj prepoznavna na zahodu, saj preko fizičnega telesa deluje na višje centre zavesti. "Hatha joga združuje jogijske tehnike, kot so asane (jogijski položaji - op. a.), pranajame (tehnike dihanja - op. a.), tehnike koncentracije in sproščanja, lahko tudi mantre (vibracija z zvokom - op. a.), mudre (geste, drže - op. a.) in krije (čistilne tehnike - op. a.). Na zahodu je največ zanimanja za radža oziroma hatha jogo, ker se zahodnjaki najbolj identificiramo s fizičnim telesom in preko njega spoznavamo tudi druge dimenzije. Na vzhodu je kultura drugačna in v življenju mnogo bolj poudarjajo elemente božanskega, duhovnega principa, zato je hatha joga morda celo manj cenjena," je razložila Vidovičeva, ki je tudi strokovni vodja društva Namaste, ki deluje znotraj Sadhane.

In prav tradicionalna hatha joga je tudi najbolj priporočljiva za začetnika. "Vadbe naj se posameznik loti pod vodstvom usposobljenega učitelja v začetnem tečaju, ki je strukturiran v neki daljši časovni enoti, kot sta denimo semester ali leto, saj mu bo to omogočilo postopno učenje. Pred začetkom vadbe naj vsak preveri reference učitelja, nato pa zadevo preizkusi z enim obiskom, preden se odloči za celo leto tečaja. Vsekakor naj izbere termin, ki ga bo lahko redno obiskoval," tistim, ki jih mika joga, svetuje Snežana Vidovič. Pri tem pa bodoče tečajnike opozarja: "Tisto, kar najtežje sprejmemo, je, da čudežnega napredka ni čez noč. Tudi pri jogi je tako. Majhne spremembe, kot so večja pozornost na pravilno držo, dihanje, mirnejši spanec po jogi in splošen občutek sprostitve po vadbi, pa lahko opazimo že po nekaj mesecih redne vadbe."

Čeprav je treba biti potrpežljiv, pa boste ob redni vadbi joge vseeno zaznali drugačnosti v svojem življenju. "Spremembe v kakovosti življenja in veliki premiki, kot so na primer vidnejša fleksibilnost, zavestno umirjanje misli, ko to sami želimo, takojšnji zdrav odziv na stres in še kaj terjajo nekaj let redne prakse joge," je pripoved o jogi zaključila Vidovičeva.