"Ne glede na to, kakšni so cilji posameznika, ki se rekreativno ukvarja s fitnesom, naj bo to hujšanje, oblikovanje telesa ali le splošno dobro počutje, igra prehrana zelo pomembno vlogo. Brez pravilne prehrane ne bo rezultatov - kakor jih tudi ne bi bilo brez ustrezne vadbe. Prehrana in vadba torej hodita z roko v roki na poti do cilja," je pojasnil avtor številnih člankov o zdravi in športni prehrani Gašper Grom . Pri tem je treba poudariti, da se programi prehrane med seboj razlikujejo glede na cilje posameznika. "Do razlik prihaja predvsem v kaloričnem vnosu ter pri razmerjih med posameznimi hranili. Oseba, ki si je za cilj zadala razvoj mišične mase, mora tako zaužiti več kalorij in beljakovin kot nekdo, ki mu vadba v fitnesu služi le kot občasna rekreacija in vir sprostitve. Spet tretji želijo izgubiti odvečne maščobe. Pri teh je daleč najpomembnejše pravilo, da morajo zaužiti manj, kot porabijo - torej v večini primerov do določene mere znižati kalorično vrednost svojih obrokov," je nadaljeval Grom, ki je med drugim tudi dolgoletni trener fitnesa in atletske gimnastike (po domače "bodybuildinga").

Na tej točki se je smiselno vprašati, kaj zdrava prehrana sploh je. Mnogi imajo o tem zmotno mnenje in pod zdravo prehrano uvrščajo živila, ki jim tam ni mesto. "Za rekreativno ukvarjanje s fitnesom in tudi za razvoj mišične mase v splošnem velja naslednje razmerje med hranili: 50 odstotkov ogljikovih hidratov, 30 odstotkov beljakovin in 20 odstotkov maščob. Če je vaš cilj izgubiti odvečno telesno maščobo, je priporočljivo znižati količino ogljikovih hidratov ter na račun tega povišati vnos beljakovin. Menim, da je razmerje 1:1:1 med kaloričnim vnosom ogljikovih hidratov, beljakovin in maščob blizu optimalnega," je razložil Grom, državni reprezentant v bodybuildingu.

Ljudje imajo tudi napačno predstavo, da so vse maščobe slabe in se jim je treba zato izogibati, a temu ni vedno tako. "Dnevno zaužite maščobe naj bi predstavljale približno 20 do 30 odstotkov celotnega kaloričnega vnosa, izmed katerega naj bi bile nasičene maščobe v manjšini, preostali del pa bi naj tvorile zdrave nenasičene maščobe. Izogibati se je treba trans maščobam in oksidiranim maščobam, ki so v obdelanih oljih, v večini margarin, sladoledih, saj dokazano škodujejo zdravju," svetuje Grom, lastnik spletnega časopisa za fitnes in bodybuilding ter zdravo življenje www.maxximum-portal.com, ki je med privrženci zdravega načina življenja zelo priljubljena in obiskana.

Svoje razmišljanje je Grom sklenil z mislijo, ki jo je vredno razmotriti: "Vsak človek, ki da kaj na svoje zdravje in s tem na dobro počutje, bo poskrbel za primerno prehrano, tudi če se ne ukvarja s fitnesom. Vsekakor menim, da je primerna prehrana pomembna za `zapečkarje`, rekreativce ter seveda tudi za aktivne športnike. Ker smo vsi krvavi pod kožo, se vsakdo občasno pregreši z manj primerno hrano. Redkeje, ko to storimo, bolje je. Sicer pa sem opazil, da po določenem času potreba po `kulinaričnih grehih` izgine. Vsekakor je prehodno obdobje najtežje."