SINDIKAT POZIVA
Ali gre ob tem le za znotrajbranžni medžanrski komercialni spopad, je bržkone manj pomembno, če ne bi v zraku celo obviseli zahtevki po cenzuri. In to iz ust glasbenikov, kar je skoraj nepojmljivo! Prav k neke vrste cenzuri je sedaj pozval tudi sindikat glasbenikov, ki nikakor ne razume, kako je mogoče, da je v najbolj gledanem nedeljskem terminu nastopila prav Ceca. "Dejstvo je, da mora nacionalna televizija upoštevati nekatere etične norme. Kot javna televizija pač skrbi za določeno raven, obenem pa gledalce tudi izobražuje, zato si ne more privoščiti, da v najbolj gledani oddaji, kot je Spet doma, gosti Ceco, ki pooseblja najbolj okrutne zločine z območja nekdanje Jugoslavije. Tega ji sicer nihče ne more dokazati, vendar je kljub temu postala ikona, ki simbolizira srbski nacionalizem," je povedal član Sindikata glasbenikov Slovenije (SGS) Vanja Alič .Redaktor oddaje Spet doma Mario Galunič se s politično konotacijo Cecinega nastopa v svojem šovu ne strinja in jo celo zavrača: "Bistvo protesta SGS so očitno politične opredelitve, ki jih ne želim komentirati. Odločili smo se, da Ceca nastopi kot glasbenica, atraktivna izvajalka, ikona, in smo menili, da je morda mogoče za nekaj minut ločiti glasbo od njene zasebne zgodbe." Galunič je ob tem poudaril, da z nastopom RTV ni imela nobenih dodatnih stroškov, obenem pa se ne strinja, da žanrsko podobni slovenski izvajalci na nacionalki nimajo prostora.
SPOPAD (LASTNIH) INTERESOV
Kljub temu je v izjavah ljudi z nacionalne televizije precej netransparentnosti. Pred časom je Miša Molk , bivša urednica razvedrilnih in športnih programov, na Pop TV v oddaji Trenja zatrdila, da javna RTV ni prostor za izvajalce tipa Brendi in podobni (Zoran Predin jih celo imenuje onesnaževalci), češ da treba skrbeti za višji glasbeni standard. In potem se jim zgodi Ceca!Precej težav je imela tudi Simona Weiss, ki je nekoč svoj nastop izkoristila kot reklamo za koncert nekaj dni pozneje, potem pa na javni RTV ni nikoli več nastopila. A Cecin nastop je bil prav tako reklama za poznejši koncert. "Primer gospe Weiss, ki se je znašel v istem pismu (verjetno ne po naključju), čeprav z vsem skupaj nima prav nobene zveze, je bil nekaj drugega. Incidenta, ki se je zgodil pred dobrimi sedmimi leti, ne bi rad v nedogled pogreval, ker to nima smisla. Vsekakor ni nikomur nič onemogočil, a nemogoče je pričakovati vzorno poslovno sodelovanje, kadar se nekdo odloči izigrati jasen dogovor," na te obtožbe odgovarja Galunič, sedanji urednik razvedrilnih in športnih programov Vanja Vardjan pa ga dopolnjuje: "V najbolj gledani oddaji razvedrilnega programa TVS Spet doma zaradi njenega vsebinskega koncepta, ki je namenjen najširšemu gledalstvu, gostujejo pevci in skupine, ki so v Sloveniji po priljubljenosti v vrhu. Uredniška politika oddaje je, da vsaj enkrat na mesec v goste pripeljemo tudi tujo glasbeno zvezdo, seveda tisto, ki nam jo ponudijo založniki ali producenti, saj sredstev za plačevanje nastopov tujih glasbenikov nimamo. V zadnjega pol leta so tako nastopili Bootleg Beatles, Petar Grašo, Abba mania, Nina Badrić, Toše Proeski skupaj s Slovenko Anjo Rupel in marca Ceca. Njen nastop je bil izključno glasbeni, pesem nikakor ni bila iz tako imenovanega turbofolk repertoarja in z njeno točko nismo promovirali nobene ideologije. Voditelj je omenil tudi njen bližnji koncert v Sloveniji, kar pa v različnih glasbenih oddajah ni nikakršna izjema, temveč prej pravilo."
Nekoliko drugače: tako imenovani kakovostni standardi, ki naj bi bili značilni za javno televizijo, torej za Spet doma ne veljajo povsem, promocija prihodnjih dogodkov pa je dovoljena le, če je tako dogovorjeno. Obenem se v SGS ne strinjajo z Vardjanovo trditvijo, da je "Ceca v Sloveniji popularna, saj si je oddajo Spet doma ogledalo 600.000 ljudi". Po Sfiligojevem mnenju ljudje to "oddajo gledajo po čisti inerciji".