Ministrstvo za infrastrukturo je danes podrobno predstavilo rezultate študij o letalski povezljivosti Slovenije in njenih ekonomskih učinkih, s čimer se je zadnje mesece ukvarjala tudi medresorska delovna skupina, sestavljena iz predstavnikov ministrstev za infrastrukturo, finance ter gospodarstvo, turizem in šport.

Delovna skupina je po besedah vodje Tanje Šarabon ugotovila, da javni razpis za dodelitev subvencij letalskim prevoznikom za izboljšanje povezljivosti ni prinesel pričakovanih rezultatov, kljub temu da je omogočil maksimalno možnost subvencioniranja skladno s smernicami Evropske komisije o državni pomoči letališčem in letalskim prevoznikom.

Kot najbolj smiselno rešitev, ki bi lahko srednjeročno in dolgoročno izboljšala letalsko povezljivost Slovenije, delovna skupina ocenjuje možnost ustanovitve oz. soustanovitve nacionalnega letalskega prevoznika skozi model javno-zasebnega partnerstva, je dejala Šarabon.

Ministrstvu za infrastrukturo skupina predlaga, da začne postopke za zagotavljanje pravnih in ekonomskih pogojev, vključujoč tudi vidik državne pomoči in drugih pogojev za ustanovitev prevoznika. Ministrstvo naj po predlogu delovne skupine v čim krajšem času preuči in določi tudi časovni okvir, potreben za uresničitev tega cilja.

Če bi se vlada odločila za ustanovitev novega letalskega prevoznika, bi lahko ta po ministričinih besedah po »zelo optimističnem scenariju« začel obratovati v poletnem voznem redu 2025. A kot je izpostavila, je sama pot do odločitve še dolga.

Ob tem je sicer podčrtala, »da je po predstavitvi obeh študij verjetno vsem jasno, kako veliki oziroma negativni so učinki slabe povezljivosti naše države«.