Opera Evgenij Onjegin: Melodrama med asketskim in bohotnim
Zdi se, da je snovalce nove postavitve opere Evgenij Onjegin Petra Iljiča Čajkovskega v ljubljanski Operi vodila predvsem želja čim bolj tekoče pripovedovati zgodbo, ki se zdi za današnji čas skoraj obupno melodramatična. Slednje se zdi po eni strani skregano s sodobnim odtujenim, digitaliziranim svetom, a po drugi strani vendarle napaja žajfniški televizijski žanr, zato postane pripovedovanje zgodbe o Onjeginu predvsem naloga, kako se izogniti vzporednicam s takšnim lahkotnejšim žanrom.
»Grande« opera Evgenij Onjegin ruskega skladatelja Petra Iljiča Čajkovskega Foto: Darja Štravs Tisu
Če se je skušal Čajkovski Puškinovi ironiji približati z dvojnostjo rustikalnega in dvorskega (valček vs. poloneza) in s spretnim potujevanjem formalnih žanrskih ko...
Avtorica Tanja Lesničar Pučko v kolumni z zgornjim naslovom (Dnevnik, 17. aprila) komentira novogradnjo na lokaciji bivšega letnega kopališča Ilirija...
Rad imam ptice. Med živalmi so nekaj posebnega, ker letijo. Ja, letijo tudi žuželke, a ljudje smo se vedno postavljali v vlogo ptic, ne komarjev, muh...