Gibanje Fuckup Nights Ljubljana postavlja v ospredje avtentičnost posla brez filtrov ter zgodbe o napakah in neuspehih, ki jih doživljamo na poti: kaj smo naredili narobe pri zagonu novega produkta, ki je pogorel, katera je bila tista napačna odločitev, zaradi katere je kariera zastala tri leta, kaj je vodilo v bankrot startupa. Vse to je namreč realen del vsakega posla. »Želimo ustvariti varno okolje za iskreno deljenje zgodb, ki niso doživele srečnega konca, o katerih ne beremo v poslovnih avtobiografskih uspešnicah in jih ne vidimo pogosto v objavah na omrežju linkedin. So pa neuspehi in napake neizogiben del uspeha, rasti in nasploh življenja. Niso vedno prijetne. Se pa iz njih lahko veliko naučimo. Predvsem drugi, da jih ne bodo ponovili,« pravi Matjaž Kljajić, pobudnik in vodja Fuckup Nights Ljubljana.

Poslovna ranljivost in odziv okolice

Naslavljanje takšnih zgodb terja pogum podjetnika, da jih deli javno, obenem pa ga pelje skozi proces sprejemanja in celjenja posledic, ki so jih pustile. Velikokrat je tudi strah pred neuspehom ali napako tista bergla, ki nekoga ohromi, da ne poskusi česa novega. Ali pa je dovolj samozavedanje, da lahko včasih pravočasno opusti neki projekt in sprejme, da pač ni šlo, brez strahu pred lastnim neuspehom in odzivom, kako se bodo na to odzvali ekipa, družina in družba. »Včasih je težko, ker za vsakim projektom stoji tudi človek. In pogosto svojo vrednost enačimo s svojim poslom. Če ta pada, padamo tudi mi. V zadnjih tednih sem govoril z veliko ljudmi, ki so se mi javili s svojimi zgodbami. Veliko je tudi težkih, ker so padli v spirale negotovosti in sramu, v katerih se počutijo sami. Ker nismo navajeni o tem govoriti in pod žarometi vidimo samo zgodbe uspeha, hitro zaidemo v miselnost, da smo sami v tem zaradi svoje nesposobnosti. Pa ni tako,« pojasnjuje Kljajić.

Na prvem dogodku bodo svoje zgodbe povedali štirje govorci. Nika Kristina Butina, soustanoviteljica in direktorica startupa Epidemic, bo delila zgodbo, kako je že pri enaindvajsetih letih soustanovila svoje prvo podjetje. Z njim je osvojila prvi mesti na dveh evropskih startup tekmovanjih in z mobilno aplikacijo osvajala Azijo, kjer so imeli že več kot 300.000 uporabnikov. Potem pa je prišel trenutek, zaradi katerega je pri 23 letih ostala brez vsega, v kar je vlagala zadnja tri leta svojega življenja. Dejan Krivec, specialist za digitalni marketing, bo delil izkušnjo, kako mu je uspelo v dvanajstih letih svojo spletno trgovino štirikrat zapored pripeljati do naslova spletni trgovec leta v kategoriji. Potem je v imenu širitve sprejel nekaj odločitev, ki so namesto v gradnjo še večjega posla vodile v gašenje požarov. Sredi covida je vse skupaj dokončno pogorelo, podjetje in on sam.

Iz posla praznih rok in brez vložka

Nastopila bo tudi Anja Bordon, direktorica podjetja Gaia Naturelle, ki je s svojim podjetjem leta 2018 nastopila v oddaji Štartaj, Slovenija in v zadnjih letih podjetje uspešno širi na tuje trge ter razvija nove izdelke. Povedala bo, kako so se za razvoj dveh novih produktov odločili za partnerstvo s podjetjem iz Velike Britanije, iz katerega pa so izšli praznih rok, brez novih produktov in brez 70.000 evrov, ki so jih v to vložili. Boško Prastalo, direktor podjetja Sellution (Superbrands, Super Znamka, Mreženje), pa se bo sprehodil skozi svojo osebno zgodbo. Guru mreženja, kot mu tudi pravijo, je človek s strastjo na misiji, da podjetnikom in vsem drugim posameznikom pomaga, da z mreženjem lažje dosežejo poslovne in osebne cilje. V preteklosti pa je tudi sam sprejel nekaj napačnih potez, od odpovedi službe brez jasnega načrta za naprej, ignoriranja opozoril bližnjih, da ni dobro posla delati z vsakim, do nakupa novega avtomobila tik pred izbruhom covida.