V prvem šolskem letu po obdobju koronskih »izrednih razmer« se je odprla debata o socializaciji in ponovnem vzpostavljanju tesnejših stikov med učenci v šolah. Pedagoški strokovnjaki so v Dnevnikovem Objektivu objavili odmevno pismo, v katerem so poudarili pomen socialno-emocionalnega vidika vzgoje in izobraževanja. Zapisali so, da je pri izobraževanju pomembno tudi učenje sobivanja, sodelovanja, solidarnosti in spoštovanja različnosti. V šolah učenci preživijo velik del svojega časa in v njih se – prav tako kot v družinah – oblikujejo socializacijski vzorci. V času, ko so se mnoge družbene strukture okrušile, ima tako šolsko okolje nalogo, da zaščiti duševno zdravje otrok. Iskanje ravnotežja v šolskem sistemu pa je povezano tudi z blaženjem izhodiščnih neenakosti oziroma socialno-ekonomskih razlik med družinami, iz katerih izvirajo otroci. Poročali smo že, da je šola v Sloveniji načeloma egalitarna, a da v resnici ne izenačuje razlik do te mere, da bi ponujala vsem enako odskočno desko.
Uroš Škerl Kramberger (Foto: Tomaž Skale)
Pri tem je pomembno opozorilo pedagoških in razvojnih strokovnjakov, da je šola eden redkih sistemov, ki delujejo kot »varovalni dejavnik za vse otroke in mladostni...
Medtem ko Donald Trump med kampanjo za predsednika ZDA veliko ukvarja z velikim številom tožb, se je njegova soproga Melania Trump pričela ukvarjati...
Francoski predsednik Emmanuel Macron je danes v obsežnem govoru o stanju v Evropi opozoril na umrljivost celine in pozval k takojšnjemu ukrepanju. V...