»Navdušen sem bil, ko sem izvedel za to nominacijo, predvsem zaradi tega, ker smo v podjetju uspeli med covidno krizo uspešno rasti in še naprej beležimo rast. Obenem pa je to dodatno priznanje neodvisne organizacije, ki skupaj z mentorji in investitorji ocenjuje potenciale startupov in uspešnost njihovih vodij,« pove Miha Rajh in doda, da je nominacija potrditev za cel tim, ne samo zanj osebno. Pharsol s sedežem v Hočah, ki ima trenutno štiri polno zaposlene in štiri zunanje sodelavce, ekipo pa namerava širiti predvsem v prodaji, je alumni član Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, v okviru katerega je podjetje dobilo zagonsko pomoč in se uspešno prijavljalo na razpise Slovenskega podjetniškega sklada.
Uspešni na slovenskem in hrvaškem trgu
Podjetje Pharsol se je pod vodstvom ustanovitelja Rajha začelo razvijati konec leta 2016. V začetku je bilo distributer za posebne komponente v farmaciji oziroma biotehnologiji. Gre za različne konektorje, povezovalnike, silikonske cevi in bioreaktorje za proizvodnjo zdravil. Ekipa se je širila in začela razvijati tudi druge segmente poslovanja. Tako so leta 2018 uspešno poslali na trg blagovno znamko The Lab Label, v okviru katere so razvili laboratorijske halje, ki so lasten proizvod. Trend na področju zaščitne opreme so leta 2020 nadaljevali z blagovno znamko Pharsol Protect, ki beleži najvišjo rast. Gre za znamko, ki se ukvarja z distribucijo in razvojem zaščitne delovne opreme ter obsega širok nabor izdelkov – od delovnih hlač in jaken do rokavic in čevljev za zaščito delavcev v različnih vrstah industrije.
»Pretežno se ukvarjamo s to znamko, s katero uspešno nastopamo na slovenskem in hrvaškem trgu,« navede Miha Rajh. »Letos želimo vsaj še na en trg. Spogledujemo se z Italijo in Avstrijo, potem pa želimo nadaljevati v drugih državah po Evropi.« Na vprašanje, kakšna je primerjalna prednost Pharsola v primerjavi z drugimi podobnimi podjetji, direktor odgovarja, da izstopajo po tem, da so bili vedno inovativni z novimi produkti, da so cenovno ugodni in imajo zelo kakovostne izdelke. Kot primer navede izboljšan produkt – laboratorijske halje iz stoodstotno ekološko pridelanega materiala. »Želimo biti dostopni za vsakega posameznika, ki potrebuje zaščitno opremo ali podjetje, ki opremlja svoje zaposlene. Do vseh smo odprti in odzivni.«
Visoka rast v zadnjih letih
V Pharsolu si želijo širiti nabor produktov in dodajati nove blagovne znamke. Prihodnje leto nameravajo pod znamko Pharsol Protect razviti lastno kolekcijo delovnih hlač in jaken, kasneje pa tudi dodatne produkte glede na potrebe trga. Podjetje uspešno trži tudi laboratorijsko orodje za varnejši in učinkovitejši prenos kriovial CryoHolder za delo v farmaciji, s katerim je bilo leta 2020 uspešno na javnem razpisu za inovacije na področju zdravstva EIT Health RIS Innovation Call. Nadgrajeni produkt v več različicah preko distributerjev prodaja po Evropi in na Kitajskem, podjetju pa se odpira še indijski trg.
Podjetje je z leti uspešno raslo. Prihodki so v letu 2020 poskočili na 345.000 evrov, kar je bil rezultat dela v sektorju delovne in zaščitne opreme, ki je bila nujno potrebna za zagotavljanje ustrezne varnosti zdravstvenih delavcev v covidnem letu. Prihodki so se v letu 2021 skokovito povečali na 1,7 milijona evrov, lanski izkupiček pa je znašal dobrih 1,5 milijona. Manjša stagnacija v lanskem letu je bila rezultat dodatnih organizacijskih sprememb, v letošnjem letu pa računajo, da bodo lanski rezultat vsaj dosegli ali celo presegli. Podjetje je trenutno v fazi, ko se financira samo in ne potrebuje investicije. Bi jo pa potrebovali, če bi se hoteli zelo hitro razširiti na več trgov, sklene Miha Rajh. x