Novi lastnik Tinexa je od decembra lani skupina Axel Johnson International, švedsko družinsko podjetje s 140-letno tradicijo, ki prevzema in razvija podjetja v strateško izbranih tržnih nišah, predvsem za tehnične komponente in industrijske procesne rešitve. »Povezujejo nas enake vrednote in enaki pogledi na trg. V skupini je 170 podjetij v 30 državah, spadamo pa v eno od šestih poslovnih skupin, ki se ukvarja s pogonskimi elementi in združuje 35 podjetij. Za nas je to nova priložnost in s povezovanjem odskočna deska za nadaljnji razvoj ter širitev,« pravi direktor Uroš Frantar in dodaja, da se prenos lastništva nanaša samo na posel, medtem ko nepremičnine ostajajo v rokah prejšnjih lastnic, podjetje pa ohranja svojo samostojnost.

Z zalogami nad povpraševanje

Zgodba podjetja Tinex se je začela pisati leta 1990, ko sta ga ustanovila Štefan Čebašek in Tine Dermastija, leta 1993 pa je lastništvo v celoti prevzel Čebašek, ki se odločil za specializirano prodajo tehnične opreme s ciljem, da podjetje postane vodilno pri trženju tovrstnega prodajnega programa v Sloveniji. Po njegovi smrti leta 2015 je lastništvo prešlo v roke njegove soproge Mojce Čebašek in hčerke Andreje Jeraj. Vizija ustanovitelja se je v vseh teh letih izpolnila, poslovni dosežki pa so smele načrte še presegli. Rezultati zadnjih dveh let izkazujejo izjemno 50-odstotno rast, Tinex pa je lansko leto zaključil s 27 milijoni evrov prometa.

Na vprašanje, čemu pripisuje tako dobre rezultate, Uroš Frantar, ki je direktorsko mesto prevzel leta 2015, odgovarja, da so imeli tudi v koronskem letu veliko povpraševanj, saj prodaja v letu 2020 praktično ni nič padla. »Naša prednost so bile zaloge, v katere smo veliko investirali tudi v letu 2021, da smo lahko zadostili potrebam naših strank. Dobri rezultati v zadnjih dveh letih so bili na račun večje prodaje, večjo realizacijo pa smo dosegli tudi na račun višjih cen izdelkov, ki so odsev dviga cen surovin in energentov. Bistveno je, da smo s podjetji tudi v kriznih časih ostali v dobrih odnosih, da smo jim šli naproti in jim pomagali. Nekaterim smo zamaknili rok dobave, drugim smo omogočili daljši plačilni rok itd. Vse to se je odrazilo v tem, da je bilo nadaljnje sodelovanje lažje in uspešnejše.«

Pogodbe s priznanimi evropskimi proizvajalci

​Tinex se je med vodilne ponudnike na slovenskem trgu prebil s sklepanjem partnerskih pogodb s priznanimi evropskimi proizvajalci, med katerimi so priznani proizvajalec ležajev Schaeffler z blagovnima znamkama FAG in INA, proizvajalec tesnil Freudenberg, linearna tehnika INA, jermena Continental, verige Doungha in še mnogo drugih. V podjetju prodajni program vsako leto nadgrajujejo ter dodajajo nekaj novih produktov – aktivno tržijo že okoli 60 blagovnih znamk. Najpomembnejša pridobitev v zadnjih letih je vsekakor distribucija izdelkov Festo, proizvajalca, ki je vodilni na področju industrijske avtomatizacije. Prodajo dopolnjuje proizvodni program, kot so izdelava tesnil po licenci Freudenberg, izdelava ploščatih tesnil in konfekcioniranje linearnih vodil po zahtevah kupcev ter druga manjša dodelavna dela, denimo razrez jermen in verig. V zadnjem času pa ponujajo vse več izdelkov za nadzor delovanja ter avtomatiziranih sistemov za potrebe vzdrževanja.

Z novim lastnikom se podjetju odpira več možnosti za prodajo v tujino. »Že zdaj smo kar dobro zastopani na Hrvaškem in v Bosni, letos pa se bomo bolj osredotočili na področje Srbije. Sodelujemo tudi z drugimi podjetji po Evropi. V večji meri so to trgovci s podobnim blagom, kot ga ponujamo sami. Naše zaloge smo uspešno unovčili v zadnjih letih, ko je bil velik porast pomanjkanja blaga na trgu,« navede Uroš Frantar in poudari, da je pomembno, da lahko strankam ob strojelomu takoj ponudijo blago, ki ga potrebujejo. K razširitvi na tuje trge je veliko pripomogla vzpostavitev spletne trgovine v letu 2009, ki kupcem po svetu omogoča enostavno nakupovanje, konkurenčnost na trgu pa podjetju povečuje tudi leta 2011 ustanovljeni Linearni center, ki ponuja razrez linearnih komponent.

Vlaganje v digitalizacijo

V poslovni coni Šenčur je leta 2015 zrasla nova Tinexova poslovna stavba, v kateri so združene vse dejavnosti pod eno streho. Podjetje dodatnih proizvodnih prostorov za zdaj ne potrebuje, pove direktor, bi pa bili v prihodnosti pripravljeni na širitev, če bi bila potrebna, saj imajo na sedanji lokaciji možnost za širitev. Podjetje največ vlaga na področju digitalizacije – v spletno trgovino, digitalizacijo procesov, usmerjeni so v zmanjševanje porabe papirja in optimizacijo procesov znotraj podjetja, tako da na primer blago, ki je naročeno do 15. ure, odpošljejo še isti dan. V Tinexu je trenutno zaposlenih 72 sodelavcev, pri čemer je na trgu težko dobiti predvsem prodajno osebje, še doda Frantar. Ustrezen kader največkrat izšolajo sami, sodelujejo pa tudi s Šolskim centrom Škofja Loka ter dijakom omogočajo prakso v proizvodnji.