Chipolo zadnje desetletje svojim uporabnikom pomaga najti založene ključe, denarnice, telefone, prtljago itd. in jim s tem daje občutek varnosti, saj vedno vedo, kje so njihove stvari. S pomočjo Chipolovih iskalnikov, ki povezujejo osebne predmete z aplikacijo na telefonu, uporabniki v več kot dvesto državah, kjer je podjetje navzoče s svojimi izdelki, vsak dan najdejo 50.000 predmetov. V zadnjih desetih letih je aplikacija Chipolo pomagala najti založene predmete več kot 13-milijonkrat, od tega je več kot 8-milijonkrat poiskala založeni telefon.

Od kickstarterja do mednarodnega podjetja

Uspešna zgodba se je začela leta 2013, ko se je šest prijateljev kot vsako soboto dobilo na pijači. In prav tako običajno je bilo tudi to, da so morali čakati na sedmega, ki nikoli ni našel svojih ključev. Težava je skupini prijateljev postala izziv in tako so razvili rešitev za problem, ki ga ima ogromno ljudi po vsem svetu. Projekt so leta 2013 predstavili na platformi kickstarter, kjer so zbrali skoraj 300.000 dolarjev, poželi velik uspeh in se razvili v mednarodno podjetje. Od prvih začetkov do danes podjetje ni zraslo samo v številkah, povečala se je tudi ekipa. Danes ima Chipolo več kot 50 zaposlenih, prejel pa je tudi številne nagrade in se uvrstil med vodilne blagovne znamke na področju bluetooth sledilnikov.

Največje Chipolovo tržišče sta ZDA in Kanada, kjer ustvari kar polovico prihodkov, delež prodaje na trgu Evropske unije pa znaša 40 odstotkov. Pričakujejo, da bodo v naslednjem letu še povečali svoj tržni delež na ameriškem trgu, saj jim je pravkar uspelo prodreti v tri največje ameriške verige: Best Buy - največjo ameriško verigo s potrošniško elektroniko, in Inmotion - verigo trgovin s prestižnimi lokacijami na več kot sto ameriških letališčih. Prav tako bodo kmalu vstopili v Applove uradne trgovine, ki jih je po svetu več kot petsto. Leto 2021 so zaključili s 6,1 milijona evrov prihodkov, ob tem je donosnost sredstev znašala 17,9 odstotkov, donosnost kapitala pa kar 45 odstotkov. V lanskem letu so zabeležili okoli 7,5 milijonov evrov prometa in okoli 10 odstotkov dobička ter 23-odstotno rast v primerjavi z letom prej. Dinamično rast pričakujejo tudi v letošnjem letu.

Najboljša možna izkušnja iskanja predmetov

Na trgu sta trenutno dve liniji izdelkov. Osnovna linija je sestavljena iz iskalnika ključev chipolo one, ki je na voljo v šestih barvah, in iskalnika denarnic chipolo card, tanke bele kartice, ki se popolnoma prilega denarnici. Oba delujeta z aplikacijo Chipolo. Leto 2021 je bilo za podjetje prelomno, saj je postalo eno od prvih treh zunanjih podjetij na svetu, ki se je pridružilo Applovemu ekosistemu. Na trg so najprej postavili iskalnik predmetov chipolo one spot, ki deluje ekskluzivno samo z aplikacijo Apple find my. Liniji spot pa so januarja lani dodali še iskalnik denarnic chipolo card spot, ki prav tako deluje ekskluzivno samo z aplikacijo Apple find my in pomaga poiskati založene ali izgubljene denarnice.

Cilj podjetja se v zadnjih desetih letih ni spremenil. Še vedno poskušajo zagotoviti najboljšo možno izkušnjo iskanja založenih in izgubljenih predmetov za svoje uporabnike. »Ves čas delamo zgolj dve stvari: poslušamo naše uporabnike in raziskujemo tehnologijo, da bi lahko ustvarili še boljše rešitve, ki bi pomagale in resnično ustrezale željam naših uporabnikov. Ne ustvarjamo samo tisto, kar je trenutno modno v tehnološkem svetu, ampak tisto, kar si naši uporabniki želijo - imeti mora smisel, reševati mora resnično težavo in reševati jo mora na učinkovit in finančno dostopen način,« pravi Primož Zelenšek, soustanovitelj Chipola, ki je direktorsko mesto prevzel leta 2014.

Nadaljnja širitev v druge segmente

Doseženi rezultati Chipolo ženejo naprej, da ves čas nadgrajuje svoje izdelke. »Vidimo potencial za izboljšanje Chipola na več načinov, na primer, da postane energijsko avtonomen izdelek, da je zvok še glasnejši, lokacija še bolj natančna, da je izdelek še bolj vzdržljiv in narejen iz recikliranih materialov, ki so bolj prijazni do okolja. Ni glamurozno, vendar bo našim uporabnikom omogočilo najboljšo možno izkušnjo - in to je vse, kar je za nas pomembno. Načrtujemo tudi nadaljnjo širitev v druge specifične segmente, kot so potovanja in kolesa in o tem se že pogovarjamo s pomembnimi akterji v industriji,« dodaja Zelenšek, ki je pretekli teden prejel laskavi naziv mladi menedžer leta 2022, ki ga podeljuje Združenje Manager.