Zaključek izobraževanja kadrov ne nastopi ob koncu formalne šolske poti; ta se pravzaprav nikoli ne zgodi, saj je izobraževanje proces, ki poteka nenehno in je ne le prednost, temveč v današnjih konkurenčnih časih tudi nuja. Tega se vse bolj zavedajo tudi podjetja, katerih dosežki so odvisni ravno od zaposlenih, ki jih ustvarjajo. In medtem ko je vlaganje v kadre eno, je vizionarska skrb za njihov razvoj nekaj drugega. Da tovarna zdravil Krka poseduje ravno slednje, pričajo tako zunanji kot notranji vpogledi v njeno kadrovsko delovanje.

Priznanje Zlate niti in priznanje zaposlenih

Krka je izjemno pomemben zaposlovalec v regiji Dolenjske, Bele krajine in Posavja. Ravno njeno mednarodno in globalno usmerjenost ob lokalnem delovanju je kot enega izmed razlogov za prejem naziva najboljšega zaposlovalca projekta Zlata nit v kategoriji velikih podjetij leta 2007 izpostavila komisija tega izbora. Da niso le zaposlovalci, temveč tudi ugledni delodajalci, pa, kot pravi Dori Gorenc, direktorica kadrovskega sektorja v Krki, temelji na več dejavnikih, pri čemer so med pomembnejšimi uspešnost podjetja, torej dobri poslovni rezultati, ter prepoznavnost in družbena odgovornost. Dodaja, da k ugledu prispevajo tudi drugi dejavniki, kot so varnost zaposlitve, priložnost za širitev znanja in osebno rast, razvoj kariere, spodbudno delovno okolje in vodenje z zgledom, dobri medsebojni odnosi …, vsi, na katerih v Krki sistematično in skrbno delajo.

Da je družba Krka med vodilnimi podjetji v Sloveniji pri razvoju kadrov, je izpostavila tudi komisija Zlate niti leta 2016, ko je bilo podjetje ponovno zmagovalec izbora, pri čemer so izpostavili, da podjetje svojim zaposlenim na temeljih trajnostne rasti zagotavlja spodbudno okolje za rast in razvoj. Večkratne nominacije in zmage v takšnem projektu so vsekakor tako priznanje za dobro delo kot tudi promocija samega podjetja, a kot poudarja Gorenčeva, so najboljši ambasadorji ugleda podjetja zagotovo zaposleni sami. V utemeljitvi kar nekaj Krkinih zmag so med finalisti v skupini med drugim izpostavljene najvišje ocene zaposlenih o samostojnosti pri delu, inovativnosti in osebnem razvoju.

Vlaganje v znanje onkraj poklicnih okvirjev

V današnjem svetu prevladuje prepričanje, da je izobraževanje in vlaganje vase vseživljenjsko. »V Krki se zavedamo pomena sistematičnega in konstantnega vlaganja v znanje in osebni razvoj zaposlenih. Zato so možnosti izobraževanja in osebnega razvoja ponujene vsem. Ti se tako izobražujejo v strokovnem znanju, znanju tujih jezikov, informacijskem znanju, znanju s področja kakovosti, veščin vodenja, komunikacije in še mnogo drugih,« poudarja Gorenčeva ter obenem izpostavlja, da so v Sloveniji edini, ki izvajajo šest programov nacionalne poklicne kvalifikacije za farmacevtsko industrijo. Kot pravi že stari pregovor: »Več glav več ve«. Zato na Krkinih mednarodnih konferencah, kot so tehnološka, marketinško–prodajna, regulatorna, finančno-računovodska, kadrovska in druge na različne načine izmenjujejo znanja in različne prakse.

Talente gojijo, priznavajo in izpostavljajo

V Krki se obenem zavedajo tudi pomena zgodnjega prepoznavanja talentov svojih zaposlenih, saj je ravno to tisto, kar je, kot poudarja Dori Gorenc, ena ključnih nalog za njihov nadaljnji razvoj, uspešno delo, doseganje nadpovprečnih rezultatov in gradnjo nasledstev v podjetju. Dodaja: »Talent oziroma potencial posameznika razumemo kot tiste kvalitete, ki posamezniku omogočajo, da na določenem področju dela dosega nadpovprečne rezultate. Samo talent pa žal ni dovolj. Talenti potrebujejo tudi ustrezno okolje, izzive, naloge in spodbude, da se lahko razvijejo.« In teh je po njenih besedah v mednarodnem podjetju Krka zelo veliko.

Pri tem velja izpostaviti, da Krkina prizadevanja po spodbujanju talentov presegajo okvirje podjetja. Vsako leto namreč nominirajo nekaj svojih inženirk v izbor Inženirka leta, s čimer javnosti približajo uspehe svojih zaposlenih, mladim dekletom pa predstavljajo potencialne vzornice. So tudi večletni strateško-razvojni partner iniciative Inženirke in inženirji bomo, ki stremi k splošnemu povečanju zanimanja mladih za naravoslovje in tehniko ter za njihovo odločanje za študij in kariero v teh smereh. x