Kritika knjige Vsi božji otroci plešejo: Pretresanje sanjskih sporočil
»Ni vse, kar je vidno, tudi resnično. Moj sovražnik je tudi jaz, ki je v meni. V meni je tudi moj nejaz.« Ta nejaz junakinje in junaki šestih zgodb zbirke Vsi božji otroci plešejo pogosto poimenujejo kar »tema«, pa tudi »votlost« ali »praznina«. Tisto nekaj, kar v sebi občutijo kot zavoro oziroma prepreko, ki jim onemogoča, da bi se dokopali do nečesa – morda do spoznanja, sreče, občutka celovitosti, notranjega miru, smisla, nemara samo do nečesa oprijemljivega, kar bi jih ponovno osrediščilo. Resničnost jih je pretresla, potres v Kobeju, ki jih spremlja iz oddaljene bližine in je rdeča nit zbirke, je le sprožilni moment, trenutek ozaveščenja, zaradi katerega razumejo, da je napočil čas za preobrat.
Murakami Vsi božji otroci plešejo (Foto: *)
V murakamijevski maniri imajo zgodbe odprti konec, zato ni mogoče vedeti, ali se jim bo podvig dejansko posrečil – kar je pravzaprav vseeno. Murakami ni ravno ljubi...
Japonski pisatelj Haruki Murakami, ki je s svojimi nadrealističnimi deli, polnimi referenc na pop kulturo, postal kultni avtor, je letošnji dobitnik...