Projekt Gazela v organizaciji časopisne hiše Dnevnik že 22 let nagrajuje hitro rastoča podjetja, ki poslujejo izredno uspešno in hkrati dosegajo bonitetno odličnost. Podlaga za povabilo podjetjem v projekt Gazela je lestvica 100 najboljših (bonitetno odličnih) najhitreje rastočih (prihodki iz prodaje) podjetij v zadnjih petih letih, ki jo pripravi družba Dun & Bradstreet, vodilni svetovni ponudnik poslovnih podatkov in analitike.

66-odstotna stabilnost finalistov

Finalisti primorsko-notranjske regije izstopajo predvsem po izredno nizki zadolženosti in visoki stabilnosti podjetij, je glavna ugotovitev analize družbe Dun & Bradstreet. Delež dolgov v financiranju finalistov primorsko-notranjske regije znaša 32,24 odstotka, kar je manj tako od povprečja regijskih zmagovalcev (39,52 odstotka) kot tudi od povprečja celotnega gospodarstva (46,13 odstotka). Hkrati dosegajo 66-odstotno stabilnost, kar je tri odstotke več od regijskih zmagovalcev in kar 16 odstotkov več od državnega povprečja. Finalisti primorsko-notranjske skupaj ustvarijo 55.456 evrov dodane vrednosti na zaposlenega, kar je za dobrih 3000 evrov več od gospodarskega povprečja. Čisti poslovni izid na zaposlenega v finančnem letu 2021 pri finalistih primorsko-notranjske regije znaša 13.396 evrov na zaposlenega, medtem ko je gospodarsko povprečje 10.910 evrov na zaposlenega. V razmerju do ostalih regijskih finalistov predstavljajo zmagovalci primorsko-notranjske regije 3,82 odstotka sredstev, 4 odstotke kapitala in 3,77 odstotka celotnih prihodkov.

Etičnost in trajnost postajata nov standard poslovanja

V današnjem svetu je nesprejemljivo graditi poslovne odnose s podjetjem, ki se poslužuje neetičnih praks, krši človekove pravice ali ne spoštuje standardov varstva okolja. Podjetja, ki upoštevajo načela ESG (okoljska, družbena in upravljavska), so v celoti bolje vodena in običajno tudi donosnejša, saj z odgovornim in trajnostnim delovanjem dvigujejo vrednost svojih blagovnih znamk. Želja potrošnikov po trajnostni naravnanosti podjetij, od katerih kupujejo, ustvarja potrebo po večji preglednosti celotne dobavne verige. Generacija milenijcev predstavlja četrtino svetovnega prebivalstva in je trenutno največja skupina odraslih. Njihove vrednote in pričakovanja se razlikujejo od prejšnjih generacij, saj velik pomen pripisujejo odgovornemu ravnanju do planeta in ljudi. Raziskava Dun & Bradstreet je pokazala, da kar 90 odstotkov potrošnikov meni, da morajo podjetja in blagovne znamke s planetom in prebivalci ravnati karseda skrbno, 33 odstotkov pa jih priznava, da jih pri nakupnih odločitvah vodita okoljska in družbena odgovornost. Zato ni vprašanje, ali bo sprememba v družbi prišla do podjetij, ampak je le vprašanje, kdaj in kako.

Začnite trajnostno poslovati, preden to določi zakonodaja

Da etično poslovanje podjetij vse bolj pridobiva veljavo, dokazuje med drugim direktiva EU o prepoznavanju okoljskih, socialnih in upravljavskih tveganj (ESG), ki jo bodo morale implementirati vse države članice. Podjetja se bodo lahko na prihajajoče regulative bolje pripravila s pomočjo rešitve D&B ESG Intelligence, ki je na voljo od letošnjega septembra. V prihodnosti bodo uspešna tista podjetja, ki bodo v ospredje postavila človeški kapital in ključne trende, katerim smo priča: digitalizacijo, trajnost in etičnost poslovanja, pri sprejemanju odločitev pa se bodo naslonila na pametne podatke in analize. S pomočjo rešitev Dun & Bradstreet boste lahko identificirali ravnanje svojih partnerjev na področju okolja, človeškega kapitala in spoštovanja regulativ ter tako sprejeli optimalne rešitve, ki bodo zagotovile nadaljnjo rast vašega podjetja. V podatkovnem oblaku Dun & Bradstreet je namreč zajetih več kot 455 milijonov družb po vsem svetu in več kot 44 milijonov povezav med podjetji.

Damir Simonović je analitiki v družbi Dun & Bradstreet.

img src="https://files.dnevnik.si/2022/financnipodatki-gazela-web.png">