O odnosih, vključevanju in priložnostih smo govorili z Vesno Završnik, vodjo kadrovskega področja v družbi.

Na kakšen način v Luki Koper krepite odnose med sodelavci?

V velikih kolektivih je delo z ljudmi vedno v ospredju. Že vrsto let izvajamo merjenja organizacijske klime, zadovoljstva in zavzetosti zaposlenih, s čimer jim damo priložnost, da izrazijo svoje mnenje in podajo konkretne predloge za izboljšave. Vsi so vključeni v letne razgovore, enkrat na leto pa lahko ocenijo tudi delo svojih neposrednih vodij. Na ravni podjetja neprestano poteka socialni dialog s predstavniki zaposlenih, odnose krepimo z rednimi srečanji, kjer lahko izpostavijo morebitne izzive in dobijo ustrezna pojasnila.

Pristne odnose krepimo tudi s spodbujanjem druženja izven delovnega procesa. Zato organiziramo družabne, športne, kulturne dogodke, podeljujemo brezplačne vstopnice za športne in kulturne prireditve. Organiziramo skupna srečanja ob zaključku leta in drugih posebnih priložnostih ter zaposlenim omogočamo ugodno dopustovanje v naših počitniških hišah. Ker se zavedamo, da sta zadovoljstvo zaposlenih in skrb za njihovo zdravje ključna za zagotavljanje nemotenega in kakovostnega delovnega procesa, že vrsto let izvajamo številne ukrepe za promocijo zdravja na delovnem mestu.

Ponosni smo tudi na interna usposabljanja, v okviru katerih zaposlenim omogočamo strokovno sodelovanje in izmenjavo izkušenj ter skupno projektno delo. Zaposleni s svojimi predlogi vsako leto sodelujejo tudi pri izboru najboljših sodelavcev, ki jim na svečani podelitvi priznanj in kipcev tudi v živo zaploskamo.

Povezovalno vlogo ima zagotovo tudi interno mesečno glasilo Luški glasnik, prek katerega zaposlene obveščamo o poslovanju družbe, novostih in aktivnosti, ki jih izvajamo v okviru delovnega procesa in izven njega. Ažurna komunikacija o aktualnih zadevah teče še preko internega portala Lukanet in Luškega e-glasnika ter mobilne aplikacije.

Imate pravo multikulturno mavrico zaposlenih. Na kakšen način zagotavljate, da se vsi počutijo enako vključene?

Prav gotovo imajo pomembno vlogo vodje posameznih enot in področij, ki morajo za učinkovito organizacijo delovnega procesa dobro poznati proces in njegove specifike ter prepoznati prednosti in omejitve svojih kadrov. Le tako lahko ustvarijo spodbudno delovno okolje, ki temelji na spoštovanju in enaki obravnavi zaposlenih. S tem namenom veliko truda vlagamo v izobraževanje naših kadrov na vseh ravneh, v okviru tega organiziramo tudi tematske delavnice – ena takih, ki spodbuja medsebojno spoštovanje in razumevanje, je bila denimo delavnica spoštovanja različnosti. Ko gre za odnose, smo zelo ponosni tudi na medgeneracijsko sodelovanje in prenos znanj ter duha pripadnosti v Luki Koper na mlajše generacije.

Luka Koper je sinonim za interno komunikacijsko odličnost, o čemer priča tudi mednarodna nagrada zlato pero. Kje pa so še priložnosti?

S kadrovskega vidika si želimo in se trudimo za razvoj novih pristopov v komunikaciji in sodelovanju tudi z boljšim izkoriščanjem tehnoloških rešitev za komunikacijo, sodelovanje in povezovanje med zaposlenimi.

Kaj v Zlati niti je tisto, kar vas umešča med najboljše zaposlovalce?

Zagotovo so to naši zaposleni in njihova izredno velika pripadnost podjetju: s podjetjem so čustveno povezani, o njem razpravljajo s prijatelji izven podjetja, preostanek kariere bi z veseljem preživeli v Luki Koper, ter seveda temeljni odnos med podjetjem in zaposlenimi, v katerem zaposleni točno vedo, kaj se od njih pričakuje. Delu so popolnoma predani, čutijo, da s svojim delom prispevajo k rasti podjetja. Zaposleni cenijo možnosti, ki jim jih podjetje nudi glede usposabljanj in strokovnega razvoja ter jim posledično omogoča karierni razvoj.