A prvi vtis ob obhodu mesta je bil napačen – v občinski stavbi se je namreč tega dne dogajalo nekaj nemara še pomembnejšega. Razglasili smo namreč zmagovalko regijskega tekmovanja za gazelo primorske regije. Z laskavim priznanjem je domov odšel Franc Lušin, direktor cerkniškega podjetja Sodimex, ki se ukvarja z izdelovanjem pohištva iz vezanega lesa.

Pogled v prihodnost in nenehni razvoj

Severnoprimorsko gazelo sta razglasila partnerja, medijska družba Dnevnik in Severnoprimorska gospodarska zbornica iz Nove Gorice. Odgovorni urednik Dnevnik Miran Lesjak je vsem prisotnim nominirancem sporočil, da na njihovo delo gleda z občudovanjem ter da se njihovih zgodb nikdar ne naveliča. »Predstavitvene zgodbe o vašem delu vselej spremljam z zanimanjem, nekatere slišim tudi dvakrat ali večkrat, in vsakič v njih najdem nekaj novega,« je dejal. Na slovesnem dogodku je nastopila tudi Tina Žgavc, direktorica Območne enote Nova Gorica Zavarovalnice Triglav, ki je povedala, da v Skupini Triglav stranke postavljajo v ospredje vseh svojih aktivnosti. »Naša vizija je, da postavljamo standard izjemne uporabniške izkušnje – vedno in povsod. Skupaj z našimi deležniki ustvarjamo varnejšo prihodnost in s tem aktivno uresničujemo naše poslanstvo. Kot pomembna mednarodna zavarovalno-finančna skupina spodbujamo tvorno sodelovanje in iskanje skupnih rešitev za izzive sodobnega časa.«

Direktorica Severno Primorske gospodarske zbornice iz Nove Gorice Nevenka Volk Rožič pa je v svojem nagovoru poudarila pomen, ki ga ima v sodobnem podjetništvu pogled v prihodnost in nenehen razvoj. »Želimo si, da bi bilo zavedanje o pomenu gazel v naši družbi prisotno vsak dan, ne le ob podelitvah priznanj.« Projekt Gazela je namenjen prav temu: iskanju okretnih, hitrih, inovativnih podjetij, hkrati pa ima za cilj promocijo vrednot podjetnosti, poslovne okretnosti, inovativnosti in prodornosti. Letos poteka že dvaindvajsetič. Projekt iskanja najboljših med najhitreje rastočimi je letos pripravljen v obliki šestih regionalnih in enega nacionalnega dogodka kot priklon in poklon vsem podjetjem, ki so se v dosedanjih 21 letih uvrstila med trajnostno najhitrejše. Zmagovalka letošnjega projekta bo konec oktobra razglašena v ljubljanskem Cankarjevem domu.

Nominiranci visoko nad povprečjem

Za naziv primorske regijske gazele so se tokrat v finalni izbor po izboru metodološke komisije uvrstila podjetja Sodimex, idrijsko podjetje Com Com, ki razvija programsko opremo predvsem za finančni sektor, ter cerkniško lesno predelovalno podjetje Mules. Vsa tri podjetja po kriteriju dodane vrednosti in dodane vrednosti na zaposlenega močno prekašajo slovensko in panožno povprečje.

V podjetju Sodimex s svojo sodobno in avtomatizirano proizvodnjo skrbijo za več kot 50 kupcev v 15 državah sveta, doma pa se med njihovimi kupci najdejo družba Podgorje, ki je hčerinsko podjetje Adrie Mobil, in blagovna znamka Rex Kralj. Potencial lesno predelovalnega podjetja Mules so prepoznali tudi na zahtevnih trgih Daljnega vzhoda, kot sta južnokorejski in japonski, in to jih utrjuje v odločenosti, da obseg svoje dejavnosti še razširijo. Softversko podjetje Comcom iz Idrije pa je zadnjih trideset let vpeto v razvijanje rešitev za finančne in računovodske storitve, v zadnjem času pa se posvečajo razvoju in vzdrževanju aplikacij za informacijski sistem SAP ter razvoju algoritmov na podlagi strojnega učenja.

Direktor Mulesa Damjan Mulec se zaradi bolezni zaključne prireditve v Novi Gorici ni mogel udeležiti, v pogovoru s članom metodološke komisije Jankom Lahom iz podjetja Agora sta pred razglasitvijo regijske zmagovalke zato sodelovala le direktorja Comcoma in Sodimexa, Pavel Troha in Franc Lušin. Med vrednotami, ki jih zasledujeta, sta navedla stalno učenje zaposlenih, inovativnost, grajenje ekipnega duha v podjetju ter usmerjenost v razvoj. »Podjetje gre v pravo smer, če vodilnim glavni motiv ni osebno bogatenje, pač pa vlaganje v nove produkte, stroje in razvoj,« je podčrtal Lušin. Pavel Troha je opozoril tudi na potrebo po specializaciji dejavnosti podjetja in na to, da morajo zaposleni radi delati to, zaradi česar so v službi. »Žena mi ves čas govori, naj si najdem kak hobi, jaz pa ga ne potrebujem, saj imam službo.«

Sodelovati in zmagovati v timu

V dvorani je bilo začutiti nekaj napetosti, ko je Nevenka Volk Rožič odpirala kuverto z imenom regijske gazele, ob njeni razglasitvi pa se je razlegel aplavz. Člani metodološke komisije, ki je podjetje Sodimex razglasila za regijsko gazelo, so v svoji utemeljitvi zapisali: V začetku devetdesetih let ustanovljeni Sodimex je svojo priložnost sprva videl v trgovinski dejavnosti. Od trgovanja s hlodovino in potem predelave furnirja so se skozi dve desetletji učili in preobrazili v izdelovalca sestavnih delov za stole in pohištvo. Podjetniška filozofija ustanovitelja sloni na športni filozofiji: sodelovati in zmagovati v timu, ter predvsem trdno trenirati. Družinsko podjetje je v zadnjih petih podvojilo prihodke iz prodaje: v letu 2021 so presegli 6,3 milijona evrov. Kolektiv 15 sodelavk in sodelavcev ustvarja zavidljivo dodano vrednost, v letu 2021 je znašala kar 119.600 evrov na zaposlenega. Velik pomen dajejo uravnoteženosti, sodelavke zasedajo pomembna delovna mesta.

Drugače od uveljavljene doktrine Sodimexa v prvi vrsti ne motivira želje po lastni blagovni znamki. Tržni položaj temeljijo na povezovanju s partnerji, to razumejo kot vir vrednosti. Izvažajo v 12 držav v Evropi, ZDA in Aziji. Orientirani so trajnostno, v izdelavo izdelkov iz slovenskega lesa, v Sloveniji. Strateški pomen dajejo povezanosti s surovino. Proizvodnjo in poslovni model obvladujejo vrhunsko. Pomemben danski kupec je po letih prizadevanj moral priznati: na svetu ne obstaja proizvajalec, ki bi mu lahko dobavil enako kakovost izdelka po konkurenčnejših pogojih kot Sodimex.

Lestvico  100 najhitreje rastočih podjetij si lahko ogledate tukaj.