Berliozovo Faustovo pogubljenje je nenavaden žanrski križanec, ki s svojim izmikanjem utečenim formalno-žanrskim obrazcem – ni simfonija, ker ga vodi besedilo, ni opera, ker se izogiba neposredni, dialoški dramatiki, ni kantata, ker ostaja pevsko izenačeno z instrumentalnim – najbolj potrjuje zavezanost romantični estetiki fragmenta, raznolikosti in karakterističnega. Skladba razpada v niz žanrskih slik – koračnic, coupletov, koralov, instrumentalnih biserčkov –, ki jih povezuje bolj poetična vsebina kot glasbena homogenost. Berlioz išče novo formo, v katero bi prelil tipično romantična občutenja – pri tem je včasih navdihujoče inovativen, spet drugič tava v dolgih dramatičnih ariosih. Takšna partitura dirigentu mora predstavljati izziv, ki se ga lahko loti na več načinov.
Orkester Slovenske filharmonije je pod taktirko Charlesa Dutoita v petek v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma v okviru 70. Ljubljana Festivala Berliozovo veličastno delo za dvesto nastopajočih Faustovo pogubljenje. Foto: Jaka Gasar
Gostujoča zvezda Charles Dutoit, zdaj že stari znanec Orkestra Slovenske filharmonije, se je dela lotil s posluhom za detajl, morda manj z mislijo ...
Poškodbe zaradi uporabe pirotehnike so vedno pogostejše, so na skupni novinarski konferenci opozorili predstavniki Policijske uprave (PU) Maribor in...
V priporu je oče makedonske najstnice, ki so jo po ugrabitvi za denar prejšnji teden umorili. Sumijo ga pomoči pri zločinu. Eden od osumljenih je še...