Raziskavo je vodila Evropska komisija, spletna mesta za posrednike pri najemu avtomobilov, vključno s spletnimi mesti letalskih družb, pa so pregledovali organi desetih držav članic EU skupaj z Norveško, so pred dnevi sporočili iz Bruslja. Njihov namen je bil preveriti, ali glavni posredniki, ki delujejo v Evropi, spoštujejo evropska pravila o varstvu potrošnikov.
Ugotovili so, da je le 45 odstotkov spletnih mest skladnih s standardi EU.
»Številni potrošniki bodo kmalu šli na dopust in najeli avtomobil. Pogosto ga najamejo preko spletnih strani hotela ali letališča. Potrošnikom morajo biti ob tem pogoji poslovanja in vloga posrednikov predstavljeni na popolnoma transparenten način,« je ob tem dejal evropski komisar za pravosodje Didier Reynders.
Kot primer je navedel prestavljen let, v primeru katerega mora potrošnik jasno vedeti, na koga se mora obrniti. Reynders pa je izpostavil tudi informacije, povezane s ceno in zavarovanjem, da potrošnik ob prevzemu vozila ni negativno presenečen.
Pregled je razkril, da je bilo na skoraj tretjini spletnih mest nejasno navedeno, ali mora potrošnik v primeru vprašanj oziroma pritožb navezati stik s posrednikom ali podjetjem za najem vozil. 28 odstotkov strani ni jasno navedlo imena posrednikovega podjetja, skoraj polovica pa ni podala jasnih informacij, kaj vključuje zavarovanje.
Organi so med pregledom ugotovili tudi nejasnosti v povezavi s ceno najema vozila.
Kot so še navedli v Bruslju, bodo nacionalni organi stopili v stik s spletnimi stranmi, ki kršijo zakonodajo, in po potrebi ustrezno ukrepali.