Nagrado, ki jo že petnajsto leto zapored podeljuje Start:up Slovenija v sodelovanju s Slovenskim podjetniškim skladom, ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo ter aktivnimi deležniki slovenskega ekosistema, bo 21. junija prejel tisti, ki s svojimi dosežki, dejanji, ugledom in razvojnim potencialom predstavlja novo generacijo slovenskih inovativnih podjetnikov.

​DeltaHub

DeltaHub je mlado hitro rastoče startup podjetje s predano ekipo. Razvijajo inovativne namizne pripomočke, ki navdihujejo uporabnika in izboljšujejo njegovo zdravje pri delu za pisalno mizo. Njihov produkt carpio spada v področje zdravega življenjskega sloga na delovnem mestu, kar velja za rastočo industrijo na ciljnih trgih. Prednost carpia je poleg minimalističnega dizajna predvsem v tem, da je bil razvit skupaj z zdravniki, kar je ekipi omogočilo razviti pravilno ergonomsko obliko, ključnega pomena pa je tudi to, da se premika skupaj z uporabnikovo roko, česar druge rešitve ne trgu ne omogočajo. V zelo kratkem obdobju od ustanovitve je ekipa uspela prodreti na globalne trge, kjer so se promovirali predvsem z digitalnim marketingom, saj v večini delujejo v B2C segmentu. Njihov glavni trg so trenutno Združene države Amerike, kjer imajo več kot 40 odstotkov strank, sledijo še Kanada, Nemčija, Velika Britanija in Avstralija, skupno pa prodajajo v več kot sto držav po svetu.

​Epidemic

Slovenski startupEpidemic navdušuje s svojo rešitvijo za povezovanje blagovnih znamk z tako imenovanimi vplivneži preko družbenih omrežij, kot sta Instagram in Tik Tok. Epidemic tako v poslovni ideji stavi na pristnost svojih nano in mikro vplivnežev, ki jih imajo v bazi že več kot deset tisoč, hkrati pa le-to s pomočjo umetne inteligence ves čas širijo, saj za vsak projekt poišče ravno tiste ljudi s sosednje ulice, ki si produkt resnično želijo predstaviti svojim sledilcem. Govorimo torej o vplivnežih z največ nekaj tisoč sledilcev, ki delijo tiste izdelke in storitve podjetij, ki jim sami zaupajo. Vrednost takšne oblike marketinga so prepoznala že številna slovenska in tuja podjetja na slovenskem trgu, med drugim Wolt, Barbie, Pampers, Mali junaki, Fisherprice, Mercator in Petrol, ki izbrane nano- in mikro-vplivneže uporabljajo tako za večjo prepoznavnost kot tudi za rast prodaje. Epidemic je tudi med prejemniki nagrade za svojo uporabo umetne inteligence pod sponzorstvom AmazonWebServices (AWS).

InnoLab

Zgodbo InnoLab je začela Teja Bajt, ustanoviteljica innoboxa – znanstvenega zabojčka poskusov. Je molekularna in celična biologinja po izobrazbi in srcu, njeno največje veselje pa je prenašati strast do naravoslovja in znanosti na otroke. Innobox je znanstveni zabojček, ki otrokom predstavi naravoslovje skozi zabavne poskuse. Vsebuje vse materiale za izvajanje poskusov doma, v vsakem innoboxu pa so po dva do trije poskusi z različnih področij naravoslovja - vse od biologije, kemije, inženiringa pa tja do človeškega telesa in fizike. Ekipa se trudi, da so poskusi kar se le da raznoliki, s pomočjo natančnih, a lahko razumljivih video navodil v slovenskem jeziku pa lahko otroci poskuse izvedejo skupaj s starši in si pogledajo še razlago vsake tematike (znanstveno ozadje). V 2021 so bili sprejeti tudi med 8 izbranih podjetij priljubljene televizijske oddaje Štartaj Slovenija, kar jim je omogočilo izjemno prepoznavnost na domačem trgu. Sedaj se pripravljajo na širitev na italijanski trg, kamor bodo vstopili preko Amazona.

​SaleSqueze

Ekipa startup podjetja SaleSqueze je prepričana, da mora naročanje pri proizvodnih podjetjih biti enostavno. Njihova misija je razvoj platforme za proizvodna podjetja, s katero jim pomagajo poenostaviti izkušnjo naročanja za svoje B2B kupce, hkrati pa urediti in avtomatizirati svoje interne, večinoma ročne, procese obdelave naročil ter komunikacije. Vizija podjetja je zagotoviti enostavno izkušnjo nakupa in naročanja kompleksnih, tehničnih izdelkov na način ki je podoben obstoječim rešitvam iz B2C sveta, ki jih kupci že poznajo in uporabljajo. SaleSqueze proizvodnim podjetjem izboljša zadovoljstvo kupcev, drastično zniža stroške prodaje, poveča zadovoljstvo zaposlenih, predvsem pa odstrani ročno delo v prodaji, saj večinoma nadomesti e-mail in telefon pri obdelavi naročil. Podjetje nagovarja področje digitalne transformacije prodajnih procesov v proizvodnji, ki je največja priložnost naše generacije. SaleSqueze v Sloveniji zaposluje 17 članov ekipe, platformo pa pri svojem delu uporablja že več kot 50 slovenskih podjetij.

mPOR

Novo podjetje mPOR izhaja iz Laboratorija za biokibernetiko Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani. Je svetovno priznana ekipa na področju razvoja elektroporacijskih tehnologij. Njihova poslovna ideja je visokofrekvenčni elektroporator HF-EP, ki deluje na principu elektroporacije - metode, ki z električnimi pulzi začasno poveča prepustnost celične membrane. Z njeno pomočjo lahko strokovnjaki vnašajo zdravilne učinkovine v celico (kemoterapija), DNK (genska terapija) in lokalno sprožijo celično smrt (ablacija). In v čem se ta rešitev razlikuje od tistih, ki jih stroka že pozna? Elektroporatorji, ki so trenutno na trgu, generirajo 100 μs -100 ms pulze, ki so zaradi vzdraženja bolečinskih receptorjev in mišične kontrakcije za paciente zelo neprijetni in velikokrat boleči. V mPOR so naredili prvo humano študijo na svetu, ki potrjuje, da visokofrekvenčni 1-3 μs bipolarni pulzi bistveno zmanjšajo mišično kontrakcijo in bolečino. Njihov produkt že od prvega prototipa uporabljajo v Laboratoriju za biokibernetiko in na Onkološkem inštitutu. Raziskovalcem je omogočil izjemno konkurenčno prednost pred drugimi, saj lahko z njim preučujejo tudi na področju, na katerem jim njihovi raziskovalni kolegi ne morejo konkurirati, saj  nimajo takšne opreme. S pomočjo visokofrekvenčne naprave so do danes uspeli izvesti že deset biomedicinskih raziskovalnih študij, kar jim brez takšne opreme ne bi uspelo.