Gazela primorsko-notranjske regije 2012, ki se ukvarja s proizvodnjo kromatografskih kolon in je ponudnik inovativnih tehnologij za proizvodnjo bioloških zdravil, največ zasluži s prodajo kolon. »Imamo stranke, ki se s tem največ ukvarjajo in jih kupujejo. Večji ko so volumni, večje in dražje so kolone, zato imamo na tem področju največ prihodkov,« pojasnjuje sodirektoricaBIASeparations Jana Krapež Trošt, ki skupaj z dolgoletnim direktorjem Alešem Štrancarjem podjetje vodi zadnje leto dni. »Strankam ponujamo tudi storitve, zanje opravimo proces čiščenja. To v primerjavi s kolonami ne prinaša tako visokih prihodkov, prinaša pa nam pomembne stranke, ki bodo v prihodnje kupovale kolone. Kolone so torej naša klasična proizvodnja, z vidika pridobivanja novih strank pa so tudi storitve zelo pomembne.«
S Sartoriusom do dodatnih kupcev
Krapež-Troštova letošnje prodajne načrte ocenjuje kot izziv, čeprav glede na prve letošnje mesece kaže, da bo 80 milijonov evrov prihodkov vendarle mogoče doseči. »Načrti so visoko postavljeni zato, ker smo del Sartoriusove skupine, v okviru katere smo v zadnjem letu in pol dobili nove stranke. Naša lokalna ekipa se namreč ni tako zelo povečala, da bi lahko toliko več prodali sami.« In kakšne so izkušnje z novim lastnikom podjetja? Prvi del integracije, ko gre za komercialne operacije oziroma prodajo, so zaključili, pove sodirektorica. Podjetje nima več stikov s končnimi kupci, ampak ti potekajo prek Sartoriusa. Pri dnevnem delovanju opaznejših sprememb ni. Razvoj v celoti poteka v Ajdovščini, podjetje ima še vedno svoj marketing in tudi tehnično podporo ter svetovanje strankam, je pa seveda veliko usklajevanja o strateških ciljih z lastnikom podjetja.
Pred dvema letoma, ko še niso bili del Sartoriusove skupine, so v podjetju razmišljali o gradnji dodatnega obrata bodisi v Sloveniji bodisi v tujini – merili so predvsem na ZDA, kjer so dosegli več kot 80 odstotkov prodaje – saj mora proizvodnja zaradi morebitnih nesreč ali naravnih katastrof zaradi nemotene dobave kupcem potekati na vsaj dveh lokacijah. Te potrebe zdaj ni več, saj ima skupina Sartorius, ki je prisotna skoraj po vsem svetu, na Kitajskem pa ima svojega distributerja, dovolj svojih obratov. Na vprašanje, ali BIASeparations kot del tako velike skupine ohranja svojo prepoznavnost, Jana Krapež Trošt odgovarja, da so v Sloveniji poznani kot podjetje, v tujini pa so si v zadnjih letih pridobili prepoznavnost po svoji dejavnosti. »Združitev s Sartoriusom je vsekakor velika prednost, saj nam tako veliko podjetje zagotavlja finančno varnost, kupci pa se tudi lažje odločijo za nakup naših izdelkov.« BIASeparations se bo od poletja uradno predstavljala kot Sartorius, čeprav bo obdržala svoje ime, spremenil pa se bo tudi logotip, doda sodirektorica.
Širitev prostorskih zmogljivosti
Povečanje prodajnih načrtov potegne za sabo tudi širitev prostorskih zmogljivosti. Podjetje je imelo leta 2012 v prvotni stavbi 3000 kvadratnih metrov površin, maja lani so odprli dodatno stavbo, ki meri 2000 kvadratnih metrov, marca letos pa še prizidek k tej stavbi z dodatnimi 3000 kvadratnimi metri površin. Zadnja naložba je bila vredna okrog šest milijonov evrov. Prvotno načrtovana širitev se je s tem končala, pove Krapež-Troštova, vendar so januarja letos kupili še sosednje zemljišče in stavbo podjetja Codognotto. Trenutno je tukaj skladišče, ki ga bodo začasno uporabljali v logistične namene, v prihodnje pa bo lokacija namenjena za širitev proizvodnje in razvojnih laboratorijev. Stavbo bodo začeli graditi, ko bodo pridobili potrebna dovoljenja, končana naj bi bila leta 2025. »Naš direktor je imel vedno perspektivo, da moramo vnaprej predvideti, kaj bodo stranke potrebovale, da ne bi prišli do točke, ko bi jim rekli, da ne zmoremo. Po eni strani je to malce tvegano, po drugi pa se je v preteklosti izkazalo kot pravilno,« sklene sodirektorica. x