Eden izmed številnih mitov o afriškem kontinentu je tudi mit o afriški ahistoričnosti, po katerem naj bi se Afriki zgodovinsko gledano odrekala vsakršna dinamičnost razvoja, o čemer je pisal tudi Hegel v svoji Filozofiji svetovne zgodovine (Analecta, 1999). Da ni tako, se ni nujno treba zatekati k afriškim teoretikom, kot je recimo senegalski zgodovinar Cheikh Anta Diop, ki je tej tezi radikalno nasprotoval. Mit o ahistoričnosti se namreč razblini vsakemu, ki je potoval na območja nekdanjih afriških kraljestev, kot je, če omenimo le eno, severni del Etiopije, kjer se je že v 1. stoletju izoblikovalo aksumsko kraljestvo, ki je pomembno zaznamovalo etiopsko zgodovino vse do danes.
Kako je Evropa podrazvila Afriko
Dinamičnost in kompleksnost afriške zgodovine se tako kaže tudi v opusu Walterja Rodneyja (1942–1980), gvajanskega marksističnega in panafriškega zgodovinarja ter e...