Eden izmed številnih mitov o afriškem kontinentu je tudi mit o afriški ahistoričnosti, po katerem naj bi se Afriki zgodovinsko gledano odrekala vsakršna dinamičnost razvoja, o čemer je pisal tudi Hegel v svoji Filozofiji svetovne zgodovine (Analecta, 1999). Da ni tako, se ni nujno treba zatekati k afriškim teoretikom, kot je recimo senegalski zgodovinar Cheikh Anta Diop, ki je tej tezi radikalno nasprotoval. Mit o ahistoričnosti se namreč razblini vsakemu, ki je potoval na območja nekdanjih afriških kraljestev, kot je, če omenimo le eno, severni del Etiopije, kjer se je že v 1. stoletju izoblikovalo aksumsko kraljestvo, ki je pomembno zaznamovalo etiopsko zgodovino vse do danes.
Kako je Evropa podrazvila Afriko
Dinamičnost in kompleksnost afriške zgodovine se tako kaže tudi v opusu Walterja Rodneyja (1942–1980), gvajanskega marksističnega in panafriškega zgodovinarja ter e...
Odsek beneškega Velikega kanala se je danes obarval v svetlo zeleno barvo, zaradi česar je policija sprožila preiskavo. Prišlo je do ugibanj, da gre...
Uporaba zasebnih letal je kljub škodljivim vplivom na okolje v porastu, opozarjajo v okoljevarstveni organizaciji Greenpeace. Kot je pokazala njihova...
Vodja turške opozicije Kemal Kilicdaroglu je po oddaji glasu v današnjem drugem krogu volitev za predsednika Turčije v Ankari pozval volivce, naj se...
V Beogradu je v soboto potekal že četrti shod proti nasilju, h kateremu so tako kot k predhodnim v luči smrtonosnih napadov v začetku meseca pozvale...